چهارشنبه، اردیبهشت ۱۳، ۱۳۸۵

تهدید مجدد اقلیت های مذهبی

حاکمیت اسلامی از همان ماه های اول روی کار آمدنش برای تثبیت پایه های بنیادگرائی اسلامی تنها راهی را که برگزید سرکوب شدید و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم بود و به دنبال آن برای آن که ایران را یک کشور تمام اسلامی و مسلمان قلمداد کند از کانال ها و تریبون های مختلف در داخل کشور شروع به توهین و تحقیر ادیان دیگر کرده و کسانی را که پیرو آئین و مذاهب دیگری بودند را به شدت سرکوب کرده است و تا به همین امروز به آنان اجازه ی کوچکترین دفاعی از خود و مذهبشان را نداده است. حاکمیت اسلامی برای سرکوب هر چه بیشتر اقلیت های مذهبی از تمام ابزارهای قانونی و غیر قانونی استفاده کرده٬ به طوری که آنان همیشه از بیشتر حقوق خود محروم شده و هرگز نتوانستند مانند یک شهروند عادی در این کشور که متعلق به همه ی ایرانیان است زندگی کنند. آنها به دلیل اینکه از هیچ گونه حقوقی شهروندی برخوردار نبوده و مرتب تحت آزار و اذیت نیروهای سرکوبگر بوده و همچنین به دلیل اینکه به بیشترشان اتهامات جاسوسی برای انگلیس و اسرائیل زده می شود از کشورشان فرار می کنند. به آنها اجازه ی برگزاری ساده ترین مراسم آئینی داده نمی شود در حالی که به جرم تبلیغ آئینشان حتی به مرگ محکوم می شوند. از مراکز علمی و فرهنگی اخراج می شوند و به جوانانشان اجازه ی ورود به دانشگاه ها را نمی دهند.
شرایط برای اقلیت های مذهبی در طول سه دهه ی اخیر در داخل کشور از سوی بنیاد گراهای کوته فکر به حدی دشوار شده که تاکنون هزاران تن از هموطنان مسیحی٬ یهودی٬ بهائی٬ زرتشتی و .... مجبور به ترک اجباری آب و خاکشان شده اند.
در تازه ترین اقدام حاکمیت برای نوعی دیگر از سرکوب٬ و فراری دادن هر چه بیشتر اقلیت های مذهبی از کشور می توان به نامه ای اشاره کرد که گفته می شود از سوی رئیس نیروهای مسلح به ارگان های نظامی و امنیتی نوشته شده و در آن از این ارگان ها خواسته شده که اسامی بهائیان را شناسائی کنند.
نوشتن این نامه به ارگانهای نظامی آن هم برای ( شناسائی ) چه معنی می تواند داشته باشد؟ مگر آنها چکار کرده اند؟ معمولا ارگانهای امنیتی و نظامی به دستور مراجع بالاتر اقدام به شناسائی افراد و گروه هائی می کنند که مرتکب جرم و جنایت و یا دست به اقداماتی علیه نظامشان زده باشند٬ اما در ایران همه می دانند که هموطنان بهائی ما نه نتها هیچ وقت دست به هیچ اقدامی نزده اند بلکه مرتب تحت آزار و اذیت این حاکمیت بوده اند بدون آنکه اجازه ی کوچکترین دفاعی از خود را داشته باشند.
دستور برای شناسائی اسامی بهائیان تشدید همان سیاست فشار و سرکوب از کانالی دیگر است که این بار این سیاست ضد مردمی برای هموطنان بی دفاع بهائی در پیش گرفته شده تا به این وسیله و با این تهدیدات علنی به آنها بگویند که باید از ایران بروند. تا به این وسیله به قول خودشان ایران را از هر گونه غیر مسلمان پاک کنند و ایرانی یکدست پاک و مسلمان داشته باشند! آنها انسان بودن و ایرانی بودن بهائیان را نمی بینند اما بهائی بودنشان را می بینند!!
این اقدام مسئولان رده بالای نظامی و امنیتی حاکمیت موجب نگرانی جامعه ی بهائی و همه نهادها و محافل حقوق بشر شده و قبل از هز چیز موج دیگری از فشار و سرکوب در کشور را نشان می دهد که سران حاکمیت در این شرایط بحرانی٬ گستاخانه به راه انداخته اند.

هیچ نظری موجود نیست: