سه‌شنبه، آذر ۲۸، ۱۳۸۵

دستگیری دومین روزنامه نگار سنندجی تنها سه روز بعد از انتخابات


صبح روز گذشته در سنندج" کاوه جوانمرد" روزنامه نگار و خبرنگار رسمی هفته نامه کرفتو در منزل خود توسط نیروهای امنیتی_اطلاعاتی دستگیر و روانه زندان شد.
هنوز هیچ منبع رسمی امنیتی و قضائی علت دستگیری این روزنامه نگار را اعلام نکرده است. روز گذشته درحالی این روزنامه نگار دستگیر و روانه زندان شد که روز جمعه یعنی تنها سه روز قبل از دستگیری کاوه جوانمرد و در پای صندوق های رای آکو کردنسب دیگر روزنامه نگار سنندجی و مسئول ستون خبری هفته نامه کرفتو توسط لباس شخصی ها دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شده بود که هنوز از سرنوشت و وضعیت وی اطلاعی به دست نیامده است. مقامات امنیتی و قضائی سنندج از علت دستگیری خود سرانه این دو روزنامه نگار توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها خودداری می کنند.
دستگیری این دو روزنامه نگار همزمان با آغاز و اعلام نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا و انتخابات خبرگان و تنها در طول سه روز نشان از اوج سانسور خبری نسبت به برگزاری و اعلام نتایج این انتخابات ها در استان کردستان می باشد.
دستگیری دو روزنامه نگار در سه روز که هر دو نیز متعلق به یک هفته نامه می باشند بدون شک نمی تواند در رابطه با چگونگی برگزاری این انتخابات، میزان شرکت مردم و همچنین نتایج آن نباشد. از طرفی دیگر این دو روزنامه نگار در حالی دستگیر و روانه زندان می شوند که هنوز تعدادی از روزنامه نگاران دیگر سنندجی به اتهامات ساختگی در انتظار محاکمه خود بسر می برند. بنا به اخبار منتشر شده در این رابطه با آغاز دیماه محاکمه تعدادی از روزنامه نگاران نشریات توقیف شده "پیام مردم"،" آسو " و اعضای هیات تحریریه "روژهه لات" آغاز می شود.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

منصور اسالو آزاد شد

ناشناس گفت...

موج اعدامها ادامه دارد
اعدام سه تن از عاملان بمب‌گذاري‌هاي اهواز (سه شنبه )
اعدام یک زندانی در شهر نقده ( چند روز پیش )
ایرانی بدون اعدام و شکنجه ممکن است