چهارشنبه، آذر ۱۵، ۱۳۸۵

صدور سه حکم اعدام در کمتر از ده روز

اعدام ها از سرگرفته شده است. در دو هفته گذشته طبق خبرهائی که از مناطق مختلف کشور منتشر شده است نشان می دهد که دستگاه قضائی حاکمیت بدون توجه به اعتراضات داخلی و خارجی و بدون اندک توجهی به وضعیت دشوار کشور در عرصه داخلی و بین المللی به اجرای حکم اعدام و صدور آن با جدیت تمام ادامه داده و برای این کار اتفاقا از وضعیت آشفته کشور سواستفاده کرده و بدون سرو صدا احکام صادر شده را اجرا می کند و برای متهمین دیگر نیز که چندین سال را در حبس بسر برده اند یکی پس از دیگری حکم اعدام صادر می کند.
بعد از ظهر روز شنبه گذشته طبق حکم دادگاه انقلاب استان گیلان دو شهروند شهرستان لنگرود در این استان به دار آویخته شدند. " کامران جشیری" 25 ساله و "مسعود محقق" که به اتهام ارتکاب به قتل دستگیر شده بودند در ملاء عام به دار آویحته شده اند.
قبل از آن نیز بار دیگر در زاهدان بعد از ظهر پنج شنبه دو شهروند این شهرستان اعدام شده اند.
قبل از اینها نیز به نوشته سایت خبری ایسکانیوز در استان گلستان و در شهر مینودشت 5 شهروند این شهرستان را در ورزشگاه به دارآویخته بودند که دستگاه های فاسد تبلیغاتی قوه قضائیه برای اجرای حکم اعدام این 5 نفر صدها نفر از مردم این شهر را به ورزشگاه کشانده بودند تا یک حکم کاملا طالبانی را از نزدیک نمایش دهند. رژیم ساقط شده طالبان نیز برای اجرای احکام اعدام در افغانستان مردم را به ورزشگاه کابل می کشاندند و در برابر دیده گان مردم ده و صدها نفر را به دارمی آویخت و یا تیرباران می کرد.
اما در تازه ترین اقدامات قوه قضائیه در مناطق کردنشین در 10 روز گذشته برای سه متهم کرد حکم اعدام صادر شده است.
هفته گذشته دو زن کرد در استان آذربایجان غربی به نام های "هلاله محمدزاده" و " محبت محمودی" که هر کدام بیشتر از پنج سال است که به اتهام قتل در حبس بسر می برند، حکم اعدام صادر کرده است. گفتنی است که این دو زن در دفاع از خود مقابل افراد متجاوز مرتکب قتل شده اند.
به دنبال صدور حکم اعدام برای این دو زن، در استان کردستان و در شهر ستان سقز دادگاه انقلاب یک شهروند این شهرستان را به مرگ محکوم کرده است. "مصطفی سلیمی" به اتهام محاربه با خدا به اعدام محکوم شده است.
صدور سه حکم اعدام در کمتر از ده روز با توجه به انبوه زندانیان سیاسی و عقیدتی در مناطق کردنشین و همچنین شرایط ویژه این مناطق و از طرفی دیگر بکارگیری شیوه های غیر انسانی محافل امنیتی و قضائی در برخورد با زندانیان سیاسی و عقیدتی موجب نگرانی شدید خانواده های زندانیان و مردم آن مناطق شده است. بیم آن می رود که حاکمیت طبق معول از شرایط ویژه آن مناطق و همچنین وضعیت حساسی که کشور در آن قرار گرفته است سو استفاده کرده و بار دیگر برای زهر چشم گرفتن از مردم مناطق کرد نشین و مناطق دیگر کشور، چه در ملاء عام و چه به شیوه مخفی در کشتارگاه های خود دست به اعدام وسیع زندانیان بویژه زندانیان سیاسی و عقیدتی بزند.
باید هر چه زودتر و از هر راه ممکن به صدور این احکام در تمام نقاط کشور اعتراض شود و جلوی اجرای آن گرفته شود . برای همه ما مثل روز روشن است که اجرای این احکام اجازه می دهد قوه قضائیه اجرای این احکام را از استان های غربی کشور، خوزستان ، سیستان و بلوچستان و گیلان را به استان های دیگر نیز بکشاند و در کل یاس و ناامیدی را بر چهره مردم کشور در این شرایط حساس را بیشتر و بیشتر کند تا حاکمیت با جدیت بیشتری به سیاست های جاه طلبانه خود در عرصه داخلی و بین المللی ادامه دهد و توان اعتراضات مردمی به سیاست هایش را کمتر و کمتر کند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
و لیتک
........ مستقل / اتوماتیک / بدون سانسور.........

گشودن
850
پنجره
به سوی 850 دیدگاه ایرانی پراکنده در جهان،
فقط "آغاز" است!
.....................
فهرست وب ایرانی : نمابه ها

.......زاهنما و لوگو.....

http://www.cyrusnews.com/news/fa/?mi=9&ni=17100