دوشنبه، آذر ۲۷، ۱۳۸۵

اجرای یک حکم اعدام دیگر

در حالی که در همه جای کشور افکار عمومی و توجه رسانه های داخلی و خارجی تمام و کمال به نتایج و چگونگی برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا و همچنین انتخابات خبرگان معطوف گشته است، دستگاه قضائی در زندان ها و خلوتگاه های خود به دور از هر گونه سرو صدا همچنان با قاطعیت به صدور احکام اعدام و اجرای ان مبادرت می ورزد و برای متهمین بازداشت شده احکام سنگین و ناعادلانه صادر می کند و کوچکترین توجهی به اعتراضات سازمان و نهادها حقوق بشری چه درداخل و چه درخارج ندارد.
در یک ماه گذشته چندین خبر و گزارش از صدور و اجرای حکم اعدام در شهرستان های کوچک در شمال و غرب کشور منتشر شد که هیچگونه واکنشی از سوی نهادهای حقوق بشر و دفاع از زندانیان را در پی نداشت، و هم اجرا هم صدور چند حکم اعدام دیگر بدون سرو صدا اجرا و صادر شد.
در تازه ترین مورد، بنا به گزارش سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان در چند روز گذشته در شهرستان نقده واقع در آذربایجان غربی یک زندانی دیگر اعدام شده است. " رسول کرد"بعد از تحمل چهار سال حبس در زندان شهرستان نقده در چند روز گذشته به دارآویخته شده است. این زندانی به دارآویخته شده چهار سال پیش به اتهام قتل عمد بازداشت و زندانی شده بود.
همچنین هفته گذشته دادگاه انقلاب شهرستان سقز برای یک متهم زندانی به نام "مصطفی سلیمی"حکم اعدام صادر کرده است. این شخص نیز به اتهام محاربه با خدا به مرگ محکوم شده است.

به این نکته توجه کنید: دستگاه قضائی برای جلو گیری هر چه بیشتر از اعتراض به صدور و اجرای حکم اعدام و بیشتر در شهرستان های کوچک و دور افتاده با اینکه حکم را به متهم و خانواده متهم اعلام می کنند اما به هیچ عنوان و زمان اجرای حکم را رسمن اعلام نمی کنند و حتی تاریخ دقیق اجرای حکم را به متهم و خانواده متهم نیز خبر نمی دهند.

این هم لینک خبر اجرای حکم اعدام "رسول کرد"
اعدام يك زنداني در نقده

هیچ نظری موجود نیست: