شنبه، آبان ۲۶، ۱۳۸۶

وزير آموزش و پرورش شرمنده است، اما...

لغوپرداخت حقوق معوقه فرهنگيان
در حالی که طی سال جاری بارها شاهد اعتراضات و تحصنات مسالمت آمیز فرهنگیان برای دریافت حقوق و مزایای به تعویق افتاده خودشان در شهرهای مختلف کشور بودیم و با آغاز سال تحصیلی و در نتیجه ادامه تحصانات فرهنگیان کشور،همچنین شاهد برخورد تند و دور از انصاف نیروهای دولتی از جمله نهادهای امنیتی و اطلاعاتی با معلمین بودیم، وزارت آموزش و پرورش در هیچ یک از موارد نه تنها هیچ توجهی به حقوق و خواسته های صنفی معلمان و برخورد ها انجام شده با آنان نکرد، بلکه بازهم پرداخت حقوق معوقه بخشی از فرهنگیان در استان های مختلف کشور را لغو کرده و علت آن را سیر اداری قوانین و ضوابط موجود دراین زمینه دانسته است.

در همین حال رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه کوتاهی به محمود احمدی نژاد خواهان پرداخت بدهی های وزارت آموزش وپرورش به فرهنگیان شده است.
حمید رضا حاجی بابایی در نامه خود با اشاره به انجام دادن تحقیقات و بررسی های فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی دراین زمینه عنوان کرده است که فرهنگیان کشور در 9 مورد از اول فروردین ماه سال جاری تاکنون نتوانسته اند حقوق و مزایای خود را دریافت کنند.

وی در ادامه نامه خود نوشته است که فراکسیون فرهنگیان مجلس در ماه های اخیر در رابطه با بدهی های آموزش و پرورش نامه های فراوانی دریافت و تماس های زیادی داشته است، که بررسی ها و تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد در مواردی نظیر:
"حق الترجمه عوامل اجرایی مدارس و بعضی از کارکنان اداری از اول فروردین ماه، سرانه مدارس از اول فروردین ماه، اضافه تدریس معلمان از اول فروردین ماه( که البته در بعضی از استان هابا جابجایی چند ماه پرداخت گردیده است)، یارانه مسکن 3 سال، مرخصی مناطق محروم حداقل یک سال، اضافه تدریس مناطق محروم حداقل یک سال، بن غیر نقدی حداقل یک سال،هزينه روستا مركزي از فروردين ماه غالبا پرداخت نگرديده است، حق الزحمه برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی دور سوم و خبرگان رهیری"، فرهنگیان هیچ یک از حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به موارد ذکر شده خواهان دستور احمدی نژاد برای پرداخت بدهی های آموزش و پرورش برای پرداخت هر چه سریع تر حقوق و مزایای به تعویق افتاده فرهنگیان شده است.

حمید حاج بابایی درحالی ازرئیس جمهور پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان راخواستار شده است که بسیاری از معلمین هنوز دراستان های مختلف به خاطر مطالبه کردن همین حقوق و مزایای خود و تشکیل کانون صنفی معلمان در بازداشت بسر می برند و بسیاری دیگر طبق احکام صادره از سوی دادگاه های انقلاب علاوه بر بازداشت از بسیاری دیگر از حقوق خود محروم شده اند.
درنامه کوتاه رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی هیچ اشاره ای به این موضاعات مختلف که هنوز هم کم و بیش دراستان های مختلف کشور در جریان است نشده است.

از سوئی دیگر روز گذشته محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش نیز در گفتگویی که در خصوص تامین هزینه های این وزارتخانه انجام داده است، با اشاره به لغو پرداخت بخشی از حقوق ها به فرهنگیان، این مساله را مرتبط به محدودیت منابع آموزش و پرورش دانسته است و در توضیح این مساله می گوید:" آموزش و پرورش با توجه به اعتبارات سنگینی که دارد، سهم سنگینی را از بودجه عمومی برداشت می کند، علاوه براین، یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش ماندگاری نیروها در مناطق محروم و مشکل تورم نیرو در مناطق محروم است، چرا که در حال حاضر درتهران ما تورم نیرو داریم و درحالی که بسیاری از فرهنگیان از مازاد بودن دلخور هستند."
وی هیچ اشاره ای به یرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان نمی کند و حتی از دادن هرگونه قول مساعدت و کمک این وزارتخانه برای دریافت حقوق های یرداخت نشده به فرهنگیان نیز خودداری می کند.

فرشیدی در خصوص تعویق درپرداخت حقوق حق التدریس ها نیزمی گوید:" آنچه که به من مربوط است، این است که من به عنوان یک معلم از فرهنگیان عذرخواهی می کنم و درواقع سیر اداری قوانین و ضوابط دراین زمینه مشکل ساز شده است، اما در هرحال امیدوارم زمانی برسد که وزیر آموزش و پرورش خزانه ای داشته باشد، که این گونه شرمنده فرهنگیان نشود."
فرشیدی در رابطه با مشکل تهیه مسکن فرهنگیان نیز که یکی از اساسی ترین مشکلات فرهنگیان کشور بشمار می رود، بیان می کند که امضای برخی توافق نامه ها با وزارت مسکن و شهر سازی درزمینه حل مشکل فرهنگیان، اعطای وام دراز مدت به فرهنگیان و واگذاری زمین های 99 ساله به فرهنگیان از برخی تسهیلات ارائه شده به فرهنگیان است.
وزیر آموزش و پرورش در گفته ها خود تنها از به تعویق افتادن پرداخت حقوق حق التدریس ها صحبت می کند، در حالی که بسیاری از تحصنات و اعتراضات مسالمت آمیز سال جاری در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان ثابت و رسمی وزارت آموزش و پرورش بوده است، که هنوز نیز در بسیاری از موارد این حقوق و مزایا که از اول فروردین ماه سال جاری تاکنون را شامل می شود پرداخت نشده است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش این وزارتخانه در طول 14 سال گذشته به طور متوسط هر سال با 27 درصد کسری بودجه مواجه بوده است. یعنی عملکرد آن اگر 127 بوده مصوب آن 100 بوده است و بنابراین آموزش و پرورش در یک سوم از اعتبارات خود کسری بودجه داشته است.
با این شرایط و با توجه به اداعای فرشیدی مبنی بر27 درصد کسری بودجه در سال، تاکنون خود فرشیدی و هیچ یک ازمسئولان آموزش و پرورش عوامل موثر در عدم پرداخت به موقع حقوق فرهنگیان کشور را به شیوه ای رسمی اعلام نکرده اند و عدم پرداخت چند ماهه حقوق و مزایای فرهنگیان، البته غیر از حق التریسی ها را حتی به زبان هم نیاورده اند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.