چهارشنبه، آبان ۲۳، ۱۳۸۶

شوراي شهر کرمانشاه منحل شد

تازه ترین گزارش من در روزآنلاین
به اتهام برگزاري تجمعات دانشجويي
شورای حل اختلافات استانداری کرمانشاه در یک اقدام سیاسی و ناعادلانه شورای شهر کرمانشاه را منحل اعلام کرد. این شورا عدم انتخاب نکردن شهردار از سوی اعضای شورای شهر، وجود اختلافات در شورای شهر و برگزاری تجمعات دانشجوئی را سه دلیل عمده انحلال شورای شهر کرمانشاه عنوان کرده است.
اعضای شورای شهر در واکنش به این تصمیم شورای حل اختلافات استانداری، ضمن انتقاد شدید ازعملکرد و نقش استاندار کرمانشاه در این قضیه، با بیان اینکه استاندار با اقدامات خود شهر را بهم ریخته است خواستار رسیدگی وزیر کشور و رئیس جمهور به این مساله شدند.
اعضای شورای شهر کرمانشاه بعد از اعلام خبر انحلال شورای شهر از بخش های خبری رسانه ملی، در واکنش اعتراضی خود به تصمیم شورای حل اختلافات استان، چنین تصمیم را سیاسی، غیر قانونی و ناعادلانه توصیف کردند.
یکی از اعضای شورا با بیان اینکه هنوز هیچ یک از اعضای شورای شهر ابلاغیه رسمی انحلال شوراها به صورت مکتوب در این باره را دریافت نکرده اند، خبر پخش شده از بخش خبری رسانه ملی مبنی بر انحلال شورای شهر کرمانشاه را تکذیب کرده و در این باره می گوید:" با توجه به اینکه انحلال شورای شهر فرایند مربوط به خود را دارد، اگر این بخش خبری نادرست بودن خبر خود دراین باره را اعلام نکند، از آن شکایت خواهیم کرد."
به گزارش خبر گزاری مهر سید ناصر سیدآقایی رئیس شورای شهر کرمانشاه نیز انحلال شورای شهر را غیرقانونی خوانده و در این باره می گوید:" این موضوع هنوز به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است. استاندار کرمانشاه که ادعای پدری درحل مشکلات را دارد، با مداخله های بی جای خود اوضاع شهر را به هم ریخته است."
رئیس شورای شهر کرمانشاه در توضیحات بیشتر خود با خبرگزاری مهر در انتقاد شدید از استاندارکرمانشاه می افزاید:" شواهدی در دست است که نشان می دهد، استاندار این استان، شهرداران قبلی این شهر را در دوره سوم شوراها به وادی استعفاء کشانده است. استاندار کرمانشاه توان مقابله با توان فنی، علمی و اجرایی مهندس آرش رضایی شهردار فعلی را نداشته و حتی چشم دیدن این قطب فنی را در استان ندارد."
وی در ادامه انتقادات خود از استاندار با اشاره به متصل بودن استاندار به رئیس جمهور، می گوید:" وجود چنین استانداری علاوه بر مختل کردن کارها، چهره احمدی نژاد در استان را نیز خراب می کند. ما می خواهیم که مردم در جریان اقدامات قرار بگیرند و بدانند که ما کوتاهی نکرده ایم و اقداماتمان بر اساس قانون بوده است تا چنین شخصی دم از استقلال و آزادی نزند."
رئیس شورای شهر کرمانشاه افزوده است:" استاندار و اطرافیانش توان درست حرکت کردن و خدمتگزاری را ندارد و جای پرداختن به مشکلات و مسائل مردم، جوانان و مرتفع کردن آنان، با این حرکت غیر قانونی شهر را به هم ریخته است.من به عنوان یک طلبه اجازه ظلم و تعدی را نمی دهم و از ایشان انتظار داریم دست پدری بر سر ما بکشد."
وی در پایان گفته های خود از رئیس جمهور و وزیر کشور درخواست کرده است که عملکرد غفوری استاندار کرمانشاه را مورد بررسی قرار دهند و دریابند که مردم این شهر چه می کشند.
بعد از رئیس شورای شهر، مهندس آرش رضایی شهردار کرمانشاه که توسط اعضای شورای شهر انتخاب شده است در این باره با اشاره به ماده 81 قانون شوراها، تصمیم شورای حل اختلافات استان را غیر قانونی دانسته و در تشریح این مساله می گوید:" طبق قانون شوراها، شورای حل اختلاف استان تنها حق دارد پیشنهاد انحلال شورا را به مرکز بدهد در حالیکه این خبر در اخبار و مطبوعات بدون هیچ گونه تجدید نظری خواهی اعلام شده است. بر طبق این ماده هرگاه شورا اقداماتی بر خلاف وظایف مقرر یا مخالف مصالح عمومی کشور حیف و میل و تصرف غیرمجاز در اموالی که وصول و نگهداری آنها به نحوی به عهده است انجام دهد به پیشنهاد کنبی فرماندار موضوع جهت انحلال شورا به هیات حل اختلافات استان ارجاع می گردد و هیات مذکور به شکایات و گزارشات رسیدگی می کند و در صورت احراز انحلال هر یک از شوراهای روستا را منحل می نماید و در مورد سایر شوراها و حتی بخش هم در صورت انحراف از وظایف قانونی بنا به پیشنهاد هیات استان و تصمیم هیات حل اختلاف مرکزی منحل می گردد یعنی هیات استاندار در مورد کرمانشاه فقط حق پیشنهاد دارد."
شهردار کرمانشاه در مورد دلایل ذکر شده از سوی شورای حل اختلاف استانداری برای انحلال شورای شهر نیز می گوید:" بر اساس مستندات موجود ما شهردار را انتخاب کرده ایم و معتقدیم وجود اختلاف در یک جمع امری طبیعی است و همچنین استناد کردن به تجمع دانشجویی، توسط شورای حل اختلاف برای انحلال بسیار خنده دار است. ما در صددیم با توجه به ظرفیت های قانونی برای دفاع از حقوق مردم گام برداریم"

به نوشته خبرگزاری مهر علاوه بر رئیس شورای شهر کرمانشاه و شهردار این شهر، غلامرضا امیری یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه و رئیس کمیسیون اپثارگران در این شورا نیز ضمن انتقاد از انحلال شورای شهر کرمانشاه، اتخاذ چنین تصمیمی را توهین به اعتقادات مردم کرمانشاه دانسته و از محمود احمدی نژاد خواسته است تا یک هیات بی طرف را برای رسیدگی به این موضوع تعیین کند تا مشخص شود چه کسی کوتاهی کرده است.
غلامرضا امیری در ادامه افزوده است:" آقایانی که دم از اصولگرایی می زنند و خود را خدمتگزار مردم می دانند با این اقدام علنا به مردم توهین کرده اند به دلیل اینکه ما با رای مردم انتخاب شده ایم." وی در پایان خواهان برخورد قانونی وزیرکشور و رئیس جمهور با استاندار کرمانشاه شده است.
انحلال شورای شهر کرمانشاه در حالی صورت می گیرد که هفته گذشته محمود احمدی نژاد اعلام کرده بود لیست های محرمانه ای از مدیران ضعیف برای برکناری را به استانداری ها فرستاده است و در دور دوم سفرهای استانی خود نیز، اقدام به برکناری مدیران ضعیف می کند، حتی اگر این مدیران از نظر فکری و سیاسی با دولت نهم هم سو باشند. بعید به نظر نمی رسد که انحلال شورای شهر کرمانشاه با توجه به نزدیکی استاندار این استان به طیف حامیان رئیس جمهور، ازاولین اقدامات برای برکناری مدیران ضعیف در استان ها باشد.

هیچ نظری موجود نیست: