یکشنبه، آبان ۲۸، ۱۳۸۵

آغاز دوباره روزهای سرد یک کارگر و بقیه


گویا روزهای سرد تمامی ندارد و نمی توان و نباید مدتی شاهد روزهای گرم چند چهره درد آشنا باشیم، به دور از دلهره ونگرانی.

ضرب و شتم ناصر زرافشان ، وضعیت بد کیانوش سنجری، و دست به یقه شدن پوریا نژادویسی با مرگ در اثر شکنجه های طاقت فرسا و مداوم و همچنین وضعیت نامعلوم مهندس کوروش زعیم نشان می دهد که روزهای سرد و تاریک در اوین همچنان درحال تکرار شدن است و تمامی ندارد وآنچه امروز نشان می دهد که اوین سردتر و تاریک تر شده رسیدن خبرهای غیر منتظره از آنجاست. امروز نیز خبرغیر منتظره دستگیری منصور اصانلو همه را غافلگیر و نگران کرد. او که هنوز زبان بریده اش شاید به خوبی درمان نشده و یکی از چشماهایش باند پیچی شده می باشد. دستگیری مجدد منصور اصانلو بعد از آن همه جفائی که بر وی و یارانش رفت در چنین شرایطی چه معنی می دهد برای کارگرانی که هنوز اسیر دام های امنیتی محافل امنیتی هستند و در کل برای فعالین کارگری، دانشجوئی، مطبوعاتی و حقوق زنان چه پیامی می تواند باشد وقتی که حتی همراه وی را هم در خیابان مورد ضرب و شتم قرار می دهند. .

در هر حال با توجه به مواردی که اخیرا در اوین آفریده شده است و هر روز یقه یکی از زندانیان را می گیرد امیدوارم که منصور اصانلو حداقل از این دسیسه در امان بماند و اوین خانه زمستانی وی نشود.

آنچه کمی از نگرانی پیرامون دستگیری خودسرانه وی را کم کرده است این است که امروز به محض شنیدن خبر دستگیری وی و تائید آن توسط خانواده و نزدیکانش، از همان ساعات اولیه خبر دستگیریش، بازتاب خبر و اعلام حمایت ها از وی در همه جا و از طرف خیلی از گروه ها و جریان های سیاسی، صنفی و حقوقی شروع شده و ادامه دارد و امیدوارم این حمایت ها و پشتیبانی ها تا آزادی کامل وی در اسرع وقت ادامه داشته باشد.

منصور اصانلو کارگر خسته و زبان بریده ای است که تنها خواستار حقوق اولیه طبقه خود بدون شعار سیاسی می باشد. او شایسته بهترین و شایسته ترین حمایت ها می باشد.

یقین دارم این بار و در این مورد برای آزادی منصور اصانلو کارگران و رانندگان شرکت واحد تنها نخواهند بود و همه را د رکنار خود می بینند.

هیچ نظری موجود نیست: