یکشنبه، آبان ۱۴، ۱۳۸۵

سه عضو دستگیر شده هیات تحریریه روژهه لات آزاد شدند

یک از سایت های خبری کردی اعلام کرد که امروز جمهوری اسلامی اعلام کرده است که سه روزنامه نگار دستگیر شده هفته نامه سیاسی روژهه لات را آزاد کرده است.
این خبر خیلی خوشحالم کرد به همین دلیل نتوانستم صبر کنم تا این خبر را منابع دیگر نیز اعلام وتائید کنند. حتی صبر نکردم که حداقل سایت انسانیت وابسته به سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان این خبر را اعلام کند.
با اتهامی که متوجه این سه روزنامه نگار کرده بودند اصلا فکر نمی کردم که به این زودی آنها را آزاد کنند.
رضا علی پور، فرهاد امین پور و سامان سلیمانی به اتهام دریافت مبالغ هنگفتی از منابعی در شمال عراق دستگیر شده بودند که مدت کوتاهی بعد از اعلام این اتهام آقایان اتهام این سه روزنامه نگار را به رابطه با آمریکائی ها و دریافت پول از آنها ارتقا دادند. در حالی این اتهام را متوجه اعضای هیات تحریریه روژهه لات کردند که با توجه به فعالیت های مطبوعاتی آنان و شناخت کامل مردم از این سه رونامه نگار هیچ کس چنین اتهامی را برای آنها نمی پذیرفت.
در هر حال امیدوارم که این خبر خوشحال کنند درست باشد و هر سه نفر آزاد شده باشند و تا حدودی نگرانی ها در مورد وضعیت تعداد دیگری از فعالین مطبوعاتی بر طرف شود.
سعی خواهم کرد که در هر صورت جزئیات ماجرا و چگونگی آزادی آنها را به دست آورم و زود بنویسم. فقط خدا کند که خبر راست باشد چرا که بعضی وقت ها به این حرف های منابع قضائی، چندان نمی توان اطمینان کرد.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

مبارک است رفیق
ننوشتی که خبر درست بود یا نه؟ ما همچمنان منتظریم . البته امیدوارم که خبر درست باشد.

ناشناس گفت...

با این بگیر وببندها که نمی توانند آزادی را محدود کنند. آزادی در فکر و قلب ماست. فکر و قلب ما را که نمی توانند زندانی کنند