چهارشنبه، بهمن ۰۴، ۱۳۸۵

نام و هویت دو تن از دستگیر شدگان اربیل

بنا به نوشته چند منبع خبری در عراق سرانجام بعد از گذشت نزدیک به دو هفته از حمله نظامیان آمریکائی به دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی در اربیل که مشخص شد این دفتر مرکز سازمان دهی اعمال خرابکارانه عناصر سپاه پاسدارن و محل جمع آوری خبرها و گزارشات امنیتی چند مخبر و خبرچین رد پائین سپاهی بوده است، نام دوتن از دستگیر شدگان این دفتر در بغداد اعلام شده است. این منابع خبری هیچ اشاره ای به هویت شخص یا منبعی که نام این دو نفر را در اختیار خبرنگاران گذاشته اند نکرده اند.
هویت این دو نفر به این شرح می باشد:
1. دکتر حسن عباسی تئوریسین امنیتی سپاه پاسداران و استاد دانشگاه امام حسین وابسته به سپاه پاسدارن
2. سرتیپ محمد جعفر صحرا رودی عاملی اصلی ترور دکتر عبدالرحمان قاسملو و نماینده سابق اطلاعات سپاه پاسداران در کردستان عراق و همچنین فرمانده یکی از واحد ها عملیاتی سپاه پاسدارن در ماموریت های برون مرزی
دکتر حسن عباسی قبل از دستگیریش در اربیل، در دانشگاه امام حسین سپاه یاسدارن مشغول به تدریس درس استراتژی تهاجمی بوده و یکی از چهره های تندروی سپاه پاسدارن به شمار می رود که به شدت نیز وابسته به محافظه کاران تندروی درون حاکمیت می باشد. او از جمله عناصر سپاه می باشد که در مناطق مختلف کشور بسیاری از فرماندهان سپاه پاسداران در زمینه های مختلف را آموزش داده و همچنین مدتی نیز یکی از مشاوران دبیر شورای عالی امنیتی ملی بوده است. این سپاهی تندرو درهر دو دوره دولت خاتمی از مخالفان سرسخت اصلاحات و شخص محمد خاتمی بوده و بارها طبق دیدگاه های افراطی خود اصلاح طلبان و حامیان اصلاحات را مورد حمله قرار داده بود.
محمد جعفر صحرا رودی بعد از ترور شادروان دکتر عبدالرحمان قاسملو در پایتخت اتریش به شهرت رسید. او با ترور دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران ابتدا به سمت فرمانده اطلاعات قرارگاه رمضان سپاه پاسداران در غرب کشور منصوب شد. این تروریست شناخته شده در طول دوران فرماندهی خود در غرب کشور بیش از پیش مناطق کردنشین را به یک پادگان بزرگ نظامی برای سپاه یاسدارن تبدیل کرد و اوایل دهه هفتاد از سوی جمهوری اسلامی وشاخه برون مرزی سپاه پاسداران به عنوان نماینده دائمی در کردستان عراق معرفی شد و چندین سال در کردستان عراق مشغول به فعالیت های جاسوسی و ترور اعضا و کادرهای احزاب کرد ایرانی بود. صحرا رودی به دلیل فعالیت های خود در سپاه پاسداران حتی به درجه سرتیپی نیز رسید که سرانجام درعین فعالیت های جاسوسی و تروریستی به دست نیروهای آمریکائی دستگیر شد.
هنوز از سوی هیچ مقام نظامی آمریکائی و یا عراقی هویت سه تن دیگر از دستگیر شدگان اربیل مشخص نشده است. و این در حالی است که برخی دیگر از منابع خبری عراقی در چند روز گذشته اعلام کرده بودند که معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ساعتی قبل از حمله نظامیان آمریکائی به دفتر جمهوری اسلامی در اربیل موفق به فرار شده بود. اما از سوئی دیگر گفته می شود که وی نیز یکی از دستگیر شدگان اربیل است با این حال تاکنون مقامات جمهوری اسلامی خبرهای مربوط به دستگیری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی خود را تکذیب نکرده اند.
علاوه بر اینها در چند روز گذشته که خود نیروهای امنیتی عراقی نیز به طورجداگانه سه ایرانی دیگر به همراه یک مترجم عراقی را دستگیر کرده اند، نیروهای بریتانیائی نیز همزمان با این اقدام برای آن که از آمریکائی ها و عراق ها عقب نیفتند در شهر بصره یکی از کارمندان شبکه تلویزیونی عرب زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی را دستگیر کرده اند.
در این رابطه به نوشته یکی از روزنامه های عراقی بعد از روی دادن ماجرای اربیل، معاون دبیر امنیت ملی عراق در تهران در چندین نشست و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی، به آنان تذکر داده بود که هر چه زودتر نیروهای امنیتی و سپاهی خود ازعراق را خارج کنند. این روزنامه همچنین می نویسد که نیروهای آمریکائی قصد دارند به زودی محمد جعفر صحرارودی و دکتر حسن عباسی را تحویل یکی از دادگاه های بین المللی دهند.

۷ نظر:

ناشناس گفت...

اولا" عباسی دکتر نیست بلکه به قول خودش صاحب دکترینین هست! حالا این چیه برید از خودش بپرسید. بعدش درست که امریکایی هااین روز ها غلط های زیادی می کنند ولی این دلیل نمی شه برای گرفتن کسی که خودش و تئوری هاش پشیزی ارزش نداره این همه ریسک کنند. این ها همه اش ساخته همون اذهان دکترینی ها ست که می خواند از آب گل آلود ماهی بگیرند بلکه یک کمی معروفیت کسب کنند.

ناشناس گفت...

سلام رفيق
با متن فراخوان پنج سازمان حقوق بشر براي حذف حكم اعدام در ايران
بروزم

پيروز باشي

ناشناس گفت...

سلام رفیق
یک خبر بد
سه تن از فعالین زنان ( طلعت تقی نیا، منصوره شجاعی و فرناز سیفی ) که هرسه روزنامه نگار نیز هستند در فرودگاه هنگام عزیمت به دهلی برای شرکت در یک کارگاه آموزشی روزنامه نگاری دستگیر و به بند مخوف 209 زندان اوین منتقل شدند

پیروز باشی

ناشناس گفت...

سلام
مطلب های شما رو کم و بیش قبلا خونده بودم
با یک مطلب در انقلاب 57 به روزم
در ضمن اگه علاقه ای دارید میخواستم نظر شما رو درباره تبادل لینکی بدونم

ناشناس گفت...

سلام کاکه گیان
با یادگار دوست منتظرم
راستی مطالب وبلگتون عالیه
من که واقعا استفاده کردم
http://yadegaredoost.anzaliblog.com

ناشناس گفت...

salam va khaste nabashid vebloge
ghshanghi darid !
mtalebe ghashangi bood
..
be man ham sar bezanid.
www.zanank.blogfa.com
mofagh bashid:D
bye

ناشناس گفت...

سلام
شما را لينك دادم