جمعه، آذر ۱۶، ۱۳۸۶

زینب یوسفی هم بازداشت شد


زینب یوسفی از فعالان ادبی سنندج که چهار روزپیش به وزارت اطلاعات سنندج احضار شده بود،بلافاصله بعد از مراجعه به وزارت اطلاعات بازداشت و راهی سلول انفرادی شده است.
بازداشت این فعال ادبی نیزگفته می شود مربوط به سفر اخیر وی به کردستان عراق و شرکت در یک فستیوال ادبی به نام "گلاویژ" در شهر سلیمانیه می باشد.
تاکنون غیر از زینب یوسفی، چنور فتحی نیز که برای شرکت در همین فستیوال به کردستان عراق سفر کرده بود، در دادگاه انقلاب سقزبه اتهام شرکت در این فستیوال و انجام دادن فعالیت های فرهنگی برای یکی از احزاب کرد مخالف که در کردستان عراق مستقر است، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.
گفتنی ست که فستیوال ادبی"کلاویژ" هر ساله در شهر سلیمانیه کردستان عراق برگزار می شود و وزارت روشنفکری حکومت اقلیم کردستان عراق هر سال عده ای از چهره های روشنفکری و ادبی کردستان ایران را برای شرکت در این فستیوال دعوت می کند.
در دوسه سال اخیر وزارت اطلاعات و مراجع قضائی افرادی را که از کردستان ایران برای شرکت در این فستیوال به شمال عراق سفر می کنند، مورد آزار و اذیت قرار می دهند و بعد از بازگشت آنها به ایران آنان راتحت پیگردهای غیر قانونی قرار داده و به میل خود علیه آنان پرونده سازی می کنند و آنان را با اتهامات نظیر ارتباط با احزاب کرد مخالف،تبلیغ علیه نظام و حتی جاسوسی روبرو می سازند.

هیچ نظری موجود نیست: