دوشنبه، مهر ۰۹، ۱۳۸۶

ممنوعيت معاشرت با افراد سابقه دار سياسي

گزارش امروز من در روز آنلاین

دور جید اعمال فشار بر کارگران
با افزايش تعداد کارگران اخراجي، برخوردها با فعالين جنبش کارگري شکل تندتري به خود مي گيرد. در نقاط مختلف کشورتحصن و اعتراضات مسالمت آميز کارگران درحالي ادامه دارد که به رغم تمامي تلاش هاي بين المللي، هنوز از آزادي منصور اسانلو و محمود صالحي که يکي با خطر ازدست دادن بينائي روبروست و ديگري از درد کليه به خود مي پيچد، خبري نيست.
در تازه ترين احکام صادره براي فعالين جنبش کارگري، پنج تن از فعالين کارگري شهرستان سقز با مجازات شلاق و زندان روبرو شده اند. دادسراي عمومي و انقلاب اين شهرستان رحيم حسيني، عطا حسيني، انور حسين زاده، کامل حکيمي و خالد بي خالي را به اتهام ايجاد "تجمع غير قانوني" بزهکار شناخته و محکوم کرده است.
بنابه گزارش سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، نامبردگان طبق کيفر خواست صادره به شماره 185 از دادسراي عمومي و انقلاب سقز به اتهام تجمع غير قانوني، از سوي شعبه 102 جزائي سقز بزهکار شناخته شده و به استناد ماده 618 قانون مجازات اسلامي، هر يک از آنها به سه ماه و يک روز حبس تعزيري و 40 ضربه شلاق محکوم شده اند. در دادنامه اين 5 نفر ذکر شده که اين حکم به مدت 3 سال به حالت تعليق در مي آيد. همچنين تاکيد شده است که در صورت ارتکاب جرم جديد، علاوه بر اعمال مجازات براي مورد جديد، حکم تعليقي در مورد آنها هم اجرا خواهد شد.
در بخش ديگر اين گزارش آمده است که "دادگاه به استناد ماده 29 قانون مجازات اسلامي عنوان کرده است که اين 5 متهم در طول اين سه سال بايد از معاشرت با افراد سابقه دار اعم از سياسي و اجتماعي و همچنين از ترک واجبات و انجام محرمات در ملا عام بپرهيزند و نيز حسن معاشرت را رعايت کنند."
در دادنامه اين 5 فعال کارگري قيد شده است در صورت عدم رعايت دستورات اين دادگاه، براي بار اول به مدت تعليقي آنها افزوده خواهد شد و در صورت تکرار براي بار دوم، به دستور دادستان حکم تعليقي لغو مي شود و مجازات تعليقي در مورد آنان به اجرا در مي آيد.
روز گذشته نيز در سنندج 22 کارگر کارخانه ريسندگي و بافندگي اين شهر که هرکدام از آنها داراي 10 سال سابقه کاردر اين کارخانه هستند و مدتي پيش به بهانه فروش اين کارخانه اخراج شده بودند، براي هفتمن روز متوالي در برابر استانداري استان کردستان دست به تحصن زدند که با تهديد نيروهاي انتظامي و لباس شخصي روبرو شدند.
از سوي ديگر روز شنبه بيش از 1000تن از کارگران شرکت نيشکر هفت تپه براي شانزدهمين بار طي سال جاري در اعتراض به عدم دريافت حقوق معوقه خود و همچنين عدم رسيدگي مسئولين اين شرکت به خواسته هايشان اقدام به راهپيمائي و تحصن کردند.
گزارش ها حاکي از آن است که کارگران هفت تپه روز شنبه در طول مسير راهپيمائي خود تا محل تحصن چندين بار از سوي نيروهاي انتظامي و امنيتي مورد تعرض قرار گرفتند. کارگران متحصن در مقابل فرمانداري شهرستان شوش اعلام کرده اند که تا برآورد شدن کامل خواسته هايشان به تحصن ادامه خواهند داد.
کارگران اين شرکت 3 ماه است حقوق ماهيانه و مزاياي ديگر خود را دريافت نکرده اند. تامين امنيت شغلي، پرداخت حق بيمه، دريافت بن و پاداش هاي کارگري و تغير در مديريت و بهبود وضعيت شرکت نيشکر از ديگر خواسته هاي کارگران متحصن است.
پيش ازاين کارگران شرکت نيشکر علاوه بر تحصن و اعتصاب غذا، بارها در مورد وضعيت خود و عملکرد مسئولان اين شرکت با صدور اطلاعيه و بيانيه هاي مختلف و نوشتن نامه هاي سرگشاده به مسئولان استاني و کشور خواستار رسيدگي به مشکلات خود شده بودند که در همه موارد با توجهي مسئولان و برخورد نيروهاي انتظامي و امنيتي روبرو شدند.
کارگران شرکت هفت تپه شهريورماه گذشته با نوشتن نامه سرگشاده اي خطاب به فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران و سازمان جهاني کار در برابر بي توجهي مقامات مسئول کشوري خواستار حمايت از خود شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: