پنجشنبه، تیر ۱۴، ۱۳۸۶

نماینده ای واقعی و شایسته

محمدصدیق کبودوند، رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و سردبیر هفته نامه توقیف شده "پیام مردم کردستان"، دوست و یار همیشگی و باوفای روزنامه نگاران کرد، همکار سخت کوشش فعالین مدنی و فرهنگی کردستان، شنونده ومنعکس کننده واقعی صدای اعتراضی معلمان و کارگران دربند، منعکس کننده اخبار و صدای مظلومانه کاسبکاران و کولبران روستاها و شهرهای مرزی کردستان که برای امرار معاش دست به کارهای طاقات فرسا می زنند و هراز گاهی یا روی مین ها و تله های انفجاری کارگذاشته شده توسط نیروهای نظامی می روند یا هدف تیراندازی نیروهای انتظامی قرار می گیرند و کشته یا معلول می شوند.
محمد صدیق کبود وند دوست و یار تمام کسانی می باشد که در کردستان و در بد ترین شرایط زندگی خود مورد ظلم و ستم قرار می گیرند و کسی نیز به جرم کرد بودنشان صدایشان را نمی شنود و دوست و همکاری کسانی ست که در راه بدست آوردن حق و حقوق پایمال شده خود و دیگران در تلاشند و ساکت نمی نشینند.
دوستی آقای کبود وند با محرومان و ستم دیده گان مردم کردستان، ایشان را به چهره ای محبوب و مردمی در کردستان تبدیل کرده است. اقدامات مسالمت جویانه و فعالیت های صادقانه ایشان در جهت احقاق حقوق طبیعی و مسلم مردم کردستان، در چند سال گذشته از ایشان یک نماینده واقعی و یک سخنگوی صادق برای مردم کردستان ساخته است. نماینده ای واقعی که ثابت کرده است دلسوز واقعی همه کسانی است که از راه های مسالمت آمیز و با تلاش های مستمر خواست ها و مطالبات واقعی مردمی دردمند و درد کشیده را طلب می کنند. آقای کبودوند بیشتر از هر کس دیگری در سال های اخیر برای خدمت به مردم استوار و محکم قدم برداشته است و هیچ گاه هیچ مشکل و مانعی نتوانست که سد راه فعالیت های حقوق بشری وی و همکارانش باشد.
سرانجام روز یکشنبه گذشته ماموران لباس شخصی وزارت اطلاعات تاب و طاقت شان به سر آمد و این نماینده واقعی حقوق بشری کردستان را در محل کارش دستگیر و روانه زندان اوین کردند. چنین اقدامی قبل از هر چیز دیگری نشان از برخوردهای سیاسی با فعالین غیر سیاسی دارد و از طرفی دیگر نشان می دهد که بازهم نهادها و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی اقدامات وسیعی علیه فعالان عرصه های مختلف، بویژه عرصه حقوق بشر و مطبوعات را در دست اجرا دارند و در پی تشدید فشارهای بین المللی بر سران جمهوری اسلامی، متقابلن رهبران جمهوری اسلامی نیز در داخل فشار بر مردم و نمایندگان واقعی مردم که به شیوه های مسالمت جویانه مطالبات مردم را جویا می شوند، را دو چندان می کنند و اقدام به تهدید و احضار و دستگیری های وسیعی می کنند.
اکنون که چند روز از دستگیری رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان در تهران می گذرد و با توجه به این که ایشان از بیماری ریوی رنج می برند و تاکنون نیز به وکیل ایشان اجازه ملاقات داده نشده است، نگرانی بین فعالین حقوق بشر در داخل و خارج کشور در خصوص وضعیت جسمی و روحی ایشان بیشتر شده است.
امیدوارم برای این فعال دلسوز که چندین سال است صادقانه برای احقاق حقوق پیمال شده مردم تلاشی بی وقفه داشته و به رغم تمامی تهدیدها و تحدید ها امیدوارانه به راه انسان دوستانه خود ادامه داده هیچ مشکل ناخوشایندی پیش نیاید و هر چه زودتر به یاری حمایت ها و اعتراضات مدنی داخلی و خارجی از زندان رهائی یابد. این چهره مردمی و مورد اطمینان مردم کردستان به دلیل داشتن کارنامه ای درخشان و معتبر در زمینه دفاع از حقوق بشر شایسته بهترین و بیشترین حمایت هاست.

هیچ نظری موجود نیست: