شنبه، تیر ۱۶، ۱۳۸۶

محمود صالحی را دریابیم



محمود صالحی در بد حال و روزی گرفتار آمده است. او به شدت بیمار است و ضمن بیماری شدید کلیوی از همه حقوق انسانی و همه حقوق قانونی یک زندانی معمولی نیز محروم است، از ملاقات با خوانواده اش منع می شود و همچنان به وکیل خود دسترسی ندارد. نه تنها به درمانگاه و بیمارستان اعزام نمی شود از دادن دارواهایش نیز خودداری می کنند.

خلاصه همانطور که در خبر ها می خوانیم و می بینیم او اکنون با خطر مرگ روبروست وهمه نگرانی خانواده و دوستانش از آن است که قبل ازآن که حمایت نهادهای بین الملی کارگری بتواند کار ساز باشد و او را نجات دهد، برایش اتفاقی بیفتد.

این نانوای خسته که در بند نیز دست از سرش برنمی دارند اکنون به همان اندازه که به دکتر و دارو نیاز دارد به حمایت ها و اعتراضات داخلی برای آزادیش، نیز احتیاج دارد و بیشتر از هر زمان دیگری چشم به فریاد های اعتراضی مردم دارد. او در بدترین شرایط جسمی و روحی هنوز به رهائیش امیدوار است و به تلاش و همت دوستان، کارگران و نهادهای داخلی دفاع از حقوق بشر و همچنین دخالت چهره های مردمی و مدنی برای نجات خود ایمان دارد. وضعیت جسمی این فعال کارگری چنان وخیم شده که به گفته نزدیکانش حتی قادر به ایستادن بر روی پاهایش نیست و به گفته مقامات زندان سنندج و قاضی دادگاه درپی تائید شدن یک سال حکم زندان و قطعی شدن این حکم، وکیل وی نیز دیگر به هیچ عنوانی نمی تواند در وضعیت کلی او دخالتی داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست: