شنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۸۶

محسنی اژه ای و اراده همیشه استوار کنشگران

هفته گذشته محسنی اژه ای در حالی جنبش زنان و جنبش دانشجوئی را متهم به براندازی نرم کرد، و اعلام نمود که وزارت اطلاعات با مخالفان نظام به هر شکل ممکن برخورد خواهد کرد، که علاوه بر احضار و دستگیری تعدادی دیگر از اعضای کمپین یک میلیون امضا و فعالین دانشجوئی، نیروهای امنیتی واطلاعاتی به کلاس های درس معلمین و محل کار کارگران نیز هجوم برده و بر شدت و دامنه دستگیری ها در نقاط مختلف کشور افزودند.
دراینکه با آغاز سال جدید جنبش های اجتماعی کشور و بویژه جنبش زنان جان تازه ای به خود گرفته است و به رغم تمام تهدید ها و موانع ساختاری نظام جمهوری اسلامی و همچنین احضار و دستگیری یکی پس از دیگری اعضای کمپین همچنان استوار و مصمم راه خود را می رود، مایه دلگرمی و امید زیادی در دل توده ها ی مردم شده است کوچکترین شک و تردیدی نیست و چنین مهمی نه تنها فصل جدید و روشنی برای این جنبش پرتوان و پر تحرک گشوده بلکه به اشکال مختلف و از زوایای گوناگون راه وارد شدن قشر دیگری از جامعه کشور به عرصه مبارزه برای حق خواهی را نیز گشوده است و اکنون علاوه بر جنبش دانشجوئی و کارگری جنبش صنفی معلمین را نیز در کنار خود دارد.
در کنار هم قرار گرفتن چهار حرکت اجتماعی و پرانرژی که در نقاط مختلف کشور در حال خودسازی و بازآفرینی ایده ها و مطالباتی هستند که سال ها از آن محروم بوده و در پی بدست آوردنشان اما از پا ننشسته اند و ذره ای پاس و ناامیدی نیز به خود راه نداده اند، نوید بخش آغاز یک جنبش عظیم اجتماعی می باشد که جنبش زنان با کمپین یک میلیون امضا به آن طراوت و شادابی خاصی بخشیده است. طراوت و شادابی که سال ها جنبش ها پراکنده اجتماعی کشور از آن بی بهره بوده اند.
در اولین ماه سال جدید و آغاز دوره ای دیگر از مبارزات حق طلبانه جنبش زنان، آن عده از زنان وکیل، جامعه شناس و روزنامه نگار در میان انبوهی از دانشجویان جوان دختر تنها با اقدام به جمع آوری امضا و برگزاری جلسات بحث و دیالوگ پیرامون مطالبات خود دستگاه قضائی و نهادها امنیتی و اطلاعاتی را چنان از خود بی خود کرد که نیروهایشان پرمشغله ترین دوران خود را در حال سپری کردن هستند و وزارایشان نیز با تهدید و در واقع با اعلام نوعی آماده باش کامل امنیتی رویاروئی خود با این جنبش پرتوان و فراگیر را اعلام کردند.
محسنی اژه ای که دستگاهش به همراه چند نهاد و سازمان دیگر اکنون با یک چالش جدی از سوی جنبش زنان روبروست لابد چاره ای ندارد جز اینکه اتهام اقدام علیه امنیتی ملی و تلاش برای براندازی نرم را متوجه اعضای کمپین یک میلیون امضا کند،غافل از آنکه در جنبش زنان و در باورهای زنانه اشان، به قول یکی از گردانندگان کمپین اتهام اقدام علیه امنیت ملی به نشان افتخار آنان نیز درآمده است. چنین تهدیدها و افترا ها که سال هاست متوجه فعالین حوزه های مختلف در داخل کشور می شود و اکنون متوجه کنشگران اجتماعی و زنان آزاده ای شده که ساده ترین حقوق انسانی و طبیعی خود را با مسالمت آمیزترین روش ممکن مطالبه می کنند، نشان می دهد که دستگاه امنیتی و اطلاعاتی و نهادهای وابسته تا چه اندازه با نیازهای واقعی جامعه سرناسازگاری دارند و تاچه حد تاب شنیدن سخن قشرهای محروم این جامعه را ندارند.
وزیر اطلاعات در حالی زنان حق طلب را متهم به اقدام علیه امنیت ملی و براندازی نرم می کند که خود در کابینه ای قرار دارد که رئیسش از روز اول با قبضه کردن قدرت تا امروز به اندازه تمام جنبش ها اجتماعی و غیر اجتماعی در طول این بیست و هشت سال امنیت ملی را به مخاطره انداخته و هر روز با بهانه و عنوانی دیگر در پی ضربه زدن به منافع ملی و حقوق شهروندی میلیون ها انسان محروم و بی دفاع است و تنها راه و روشی را نیزکه برای برخورد با منتقدان و نمایندگان واقعی اقشار مختلف توده های مردم در پیش گرفته است چیزی نیست غیر از تهدید و ارعاب و افترا.
اما زنان و اعضای کمپین بی پروا تر و مصمم تر از آنند که با این تهدیدها و اتهامات عقب نشینی کنند. و در راهی که در پیش گرفته اند و مسیری که برای بدست آوردن حقوق خود پیش روی دارند چیزی به نام ترس آن هم از وزیری که خود از ترس شروع به تهدید و خط و نشان کشیدن کرده است و این روزه ها نه تنها از اراده پولادین این کنشگران واقعی اجتماعی بلکه از سایه خود نیز در هراس است، را به خود راه نداده و نمی دهند. همین عملکرد اعضای کمپین و همت و تلاش دانشجویان حامی در دو ماه اخیر به خوبی نشان داده که روند این حرکت، روندی حقیقی و کاملن اعتقادی است و غیر قابل برگشت. روندی است که با توان و تلاش خود زنان، مستقل و آزادانه در حال پیمودن سیرسعودی خود در مقابل واقعیت درناک یک جامعه مرد سالار و تهدیدات حکمرانان بی هویت قرار گرفته در راس یک قدرت غاصب، است.
کمپین یک میلیون امضا با دستگیری شماری از گردانندگانش طراوت و شادابی خود را از کوچه ها و خیابان ها به داخل زندان ها نیز کشید و تقدیم صدها زن زندانی کرد که شاید دلیل زندانی بودن بسیاری از آنان تنها و تنها زن بودن بوده و دفاع از زن بودن در برابر اتهامی چون چرا زن بودی و هستی، پس ...

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام رفيق
خواندمت براي ما معتقدان به سوسياليسم مشكلاتي مانند كودكان كار و زنان و مسائل ديگري از اين قبيل مشكلاتي است كه ناشي از سرمايه داري است و تنها از طريق برقراري نظام سوسياليستي امكان محو كامل آنها ميسر است
جا دارد كه همگام با ساير همفكران در آستانه روز اول ماه مه بيش از پيش در آگاهي بخشيدن به زحمتكشان ميهن بكوشيم و ضرورت گسستن از زنجير هاي سرمايه داري را كه دليل
اصلي همه مسائلي از اين دست مي باشد را به زحمتكشان ياد آور شويم

پيروز و موفق باشي

ناشناس گفت...

مراسم روز كارگر از سوي برخي فعالان كارگري فردا ساعت 16 تا 19 در سالن باختر واقع در ميدان انقلاب ابتداي كارگر جنوبي برگزار مي‌شود.

حميد حاج اسماعيلي ـ رييس انجمن صنفي كارگران بيمارستان خاتم الانبياء(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار كار و اشتغال ايسنا در اين زمينه گفت: دفاع از جريانات مستقل كارگري و نهادينه شدن تشكيلات مطابق با منشور جهاني و مقاوله‌نامه‌هاي بين‌المللي كار از اساسي ترين شعارهاي كارگران در روز جهاني كارگر است.
وي در مورد شركت انجمن‌هاي صنفي كارگري در تجمع فردا صبح كه از سوي خانه كارگر برگزار مي‌شود تصريح كرد: پشت اين گونه تجمعات جرياناتي سياسي است اما ما با گردهمايي خود به دنبال تاكيد بر مطالبات صنفي خود هستيم.

ناشناس گفت...

سلام
به روزم ...
"اسلام با دموکراسی و آزادی و حقوق بشر تضادی ندارد."
سخنان گهربار حضرت امام علی(ع) و حقوق بشر...
حتما برای آگاهی بخوانید بسیار جواب سختی است برای کسانی که می گویند حقوق بشر یک چیز غربی برای مبارزه با اسلام است.
با تشکر

ناشناس گفت...

با سلام
گزارش تصویری از یکی از وقایع تلخ این روزها یعنی سلب آسایش مردم...
به روزم حتما سر بزنید.

برای دیدن کامل گزارش>>http://kickerpen.blogfa.com/post-5.aspx

تشکر[گل]