یکشنبه، فروردین ۲۶، ۱۳۸۶

احضار شفاهی

فشار بر معلمان و جامعه فرهنگی کشور در حال گسترش بیشتری است. به طور که در چند روز گذشته دستگیری معلمان از همدان و تهران به استان اصفهان نیز کشیده شده است . روز یک شنبه علاوه بر دستگیری مجدد سه تن از معلمان تهرانی، در استان اصفهان نیز چهار تن از معلمان شهرستان همایون شهر توسط حفاظت اطلاعات این شهرستان دستگیر شده اند.
روز شنبه از سوی ستاد خبری حفاظت اطلاعات شهرستان همایون شهر با چند تن از فرهنگیان و معلمین معترض تماس گرفته شده و آنان را به صورت شفاهی و بدون احضار کتبی به ستاد خبری حفاظت اطلاعات احضار نموده اند و بدون هیچ گونه دلیل قانونی و حتی انجام یک بازجوئی ساده چهار تن از آنان را بازداشت کرده اند.
مجتبی ابطحی، عبدالرسول عمادی، نورالله برخوردار و حمید مجیری چهار معلمی هستند که با روش غیر قانونی " احضار شفاهی" احضار شده و بلافاصله راهی بازداشتگاه حفاظت اطلاعات شده اند.
احضار های اخیر معلمین توسط نهادها و سازمان های امنیتی و اطلاعاتی به صورت تلفنی انجام گرفته که این نوع احضارها کاملن غیر قانونی بوده و موجب نگرانی شدید فعالان حقوق بشر، از این رویه غیر قانونی شده است.
قبل از این نیز نهاد ها و سازمان های امنیتی و اطلاعاتی شماری از فعالان جنبش زنان را به صورت تلفنی احضار کرده و از دادن احضاریه های رسمی و کتبی خودداری می کردند.
احضار شفاهی معلمین، فعالین جنبش زنان و کارگری به منظور دستگیری های بیشتر و بی سرو صدا تر انجام می شود و از طرفی دیگر بکار بردن این روش غیر قانونی و کم هزینه از سوی نهادهای امنیتی فضای کشور برای فعالین حوزه های مختلف را سنگین ترو پر مخاطره تر جلوه خواهد داد.بنابراین باید همانند چند تن از فعالان جنبش زنان به احضارهای شفاهی و تلفنی هیچ گونه جوابی داده نشود تا هیچ کس بی سرو صدا و به این راحتی دستگیر نشود

هیچ نظری موجود نیست: