جمعه، مرداد ۱۸، ۱۳۸۷

مسعود کردپور خبرنگاری که در روز خبرنگار دستگیر می شود


کماکان از سرنوشت و وضعیت سامان رسولپور روزنامه نگار و فعال حقوق بشر دستگیر شده در مهاباد بی خبریم. همچنان که از سرنوشت سایر فعالان مدنی و مطبوعاتی دیگر دستگیر شده در شهرهای مختلف کردستان خبر چندانی در دست نیست.
به دنبال این بی خبری ها و در حالی که در انتظار دریافت خبرهای خوب از وضعیت دستگیر شدگان حوزه های مختلف هستیم،درست در روز خبرنگار در ایران، خبر دستگیری مسعود کردپور معلمی فعال و خبرنگاری پرتوان منتشر می شود و بر دامنه نگرانی های تک تک ما افزوده می شود.
باز هم علت دستگیری یک روزنامه نگار و یک فعال فرهنگی طبق روال عادی برخوردهای غیرقانونی مراجع قضائی و محافل امنیتی در کردستان، انجام مصاحبه با رسانه های خارج از کشور عنوان می شود. بهانه ای که محافل امنیتی و مراجع قضائی به میل خود انواع و اقسام اتهامات عجیب و غریب را از آن استخراج می کنند تا پرونده قطوری را برای فعال دستگیر شده سرهم کنند. چنین رویه غیرقانونی ای متاسفانه تاکنون ناباورانه شمار زیادی از فعالان مطبوعاتی، مدنی و فرهنگی را با حبس های طویل المدت و برخوردهای غیر منتظره روبرو کرده است.
امیدورام که برای این آموزگار فعال و دلسوز، این خبرنگار پرکار و زحمتکش مساله مهمی پیش نیاید. او یکی از فعال ترین خبرنگاران کرد در چند سال اخیر بوده و در هر دو حوزه خبرنگاری و حقوق بشر به شیوه ای کاملا مسالمت جویانه و قانونی زحمات زیادی کشیده است. مزد مسعود کردپور دستگیری در روزخبرنگار نبود.

هیچ نظری موجود نیست: