دوشنبه، تیر ۰۳، ۱۳۸۷

موضعگیری شریعتمداری به پرونده پالیزدار بعد نظامی_امنیتی داد

روز گذشته حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با انتشار یادداشتی در خصوص پرونده پالیزدار و واکنش برخی از چهره های حقیقی و حقوقی به این پرونده، با بیان اینکه تحقیق و تفحص از قوه قضائیه با اهداف دیگری توسط باند پالیزدار انجام گرفته است، مدعی شده که این پرونده بعد نظامی _ امنیتی نیز دارد که احتمالن نقشه آن از سوی دست های پنهان پشت پروده کشیده شده است.
و این درحالی است که روز گذشته به دنبال تهدید سعید مرتضوی علیه نمایندگان هیات تحقیق و تفحص مجلس هفتم که مستقیم و غیر مستقیم در تقابل با اقدامات قوه قضائیه علیه خود، از افشاگری عباس پالیزدار و تحقیق و تفحص خود از قوه قضائیه به واکنش های خود ادامه می دهند، روز گذشته علیرضا زاکانی رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس با نوشتن نامه ای به معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد ضمن اعتراض به تهدید مرتضوی علیه خود او و روزنامه دولتی ایران، خواستار انتشار جوابیه خود در روزنامه ایران علیه موضعگیری و تهدید مرتضوی شد.در همین ارتباط مهدی کوچک زاده یکی دیگر از نمایندگان تهران در مجلس هفتم، روز گذشته در مقابل برخورد قوه قضائیه با نمایندگان مجلس بویژه نمایندگان هیات تحقیق و تفحص، ضمن تذکر به علی لاریجانی رئیس مجلس، خواستارپادرمیانی وی بین اعضای قوه قضائی و نمایندگان مجلس هفتم شد.
موضعگیری شریعتمداری
شریعتمداری در ابتدا یادداشت روز یکشنبه خود در مورد این مساله بدون اشاره به اسامی تعدادی که در افشاگری پالیزدار از آنها اسم برده شده بود، با اشاره به اختیار گرفتن برخی معادن و کارخانجات توسط برخی چهره های سرشناس نوشته است: تمامی استفاده ای که این افراد از درآمدههای بدست آمده داشته اند در مورات خیریه بویژه در سیدگی به کودکان معلول صرف شده است و هرگز هیچ کدام از آنها از درآمده ها استفاده شخصی نکرده اند. شریعتمداری در بخش دیگری از نوشته خود اضافه می کند: کارخانه داری و معدن داری کار روحانیون نیست. بنابراین چه نیازی به ورود آقایان به این دست از فعالیت های اقتصادی که در قانون اساسی و نظام چگونگی آن به خوبی ترسیم و پیش بینی شده است، وجود دارد.
شریعتمداری در ادامه مدعی شده است که افشاگری های اقتصادی اخیر طبق یک خبر موثق کار یک باند چهارنفره بود که برای انتشار اسنادی که از سازمان بازرسی بدست آورده بودند هم قسم شده بودند. آنها یم قسم نامه مکتوب نیز تهیه کرده و هر چهار نفر پای آن را امضا کرده بودند. پالیزدار، یکی از این چهار نفر است و سه نفر دیگر، آقای "ت" و آقای "خ" و خانم "الف" هستند. خانم "الف" نماینده مجلس شورای اسلامی است.
در بخش دیگری از یادداشت مدیر مسئول روزنامه کیهان آمده است" برخلاف ادعای برخی از شخصیت های حقیقی و حقوقی که بعد از بازداشت پالیزدار هرگونه اربطه رسمی خود با وی را تکذیب و یا کم اهمین جلوه داده اند، پالیزدار با اکثر آنان در ارتباط و مورد اعتماد آنان بوده است.
و در در باز کردن مساله این ارتباط می نویسد: خانم "الف" که عضو گروه هیات تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضائیه بوده است، پالیزدار را به عنوان نماینده رمسی این گروه به سازمان بازرسی کل کشور معرفی کرده است و از آن پس با استفاده از مامه های سربرگ دار مجلس، پالیزدار تقریبا به تمامی اسناد سازمان دسترسی پیدا کرده تا آنجا که هیچ سندی چه مربوط به تحقیق و تفحص از قوه قضائیه و چه بی راتباط با آن دسترسی پیدا کرده است.
عوض شدن محتوای پرونده
شریعتمداری در ادامه نوشته خود، با متخلف دانستن سازمان بازرسی کل کشور در خارج کردن هزار برگ از اسنادو مدارک سری سازمان توسط پالیزدار می نویسد: خوشبختانه بسیار از پرونده های سازمان که به بهانه کپی برداری به بیرون برده شده بود و در اختیار این باند چهار نفره و سایر اعضای این باند قرار داشت در چند نقطه کشف و ضبط شده است.
وی سپس می نویسد که تعجب نکنید: بخش قابل توجهی از اسناد نظامی، شامل خریدهای نظامی، نقشه پادگان ها، گردش کار نیروهای نظامی، مراکز حساس و استراتژیک، موقعیت نیروگاه ها و ... نیز از جمله اسنادی است که این باند به بهانه تحقیق و تفحص از سازمان بازرسی کل کشور خارج کرده و در چندین نقطه در کشور پنهان کرده بودند. اکنون باید پرسید که اسناد نظامی چه ربطی به قوه قضائیه داشته است؟ و آنان که دوره افتاده اند و آگاهانه و ناخودآگاه با حمایت ضمنی از این باند میکوشند که صورت مساله را به درگیری میان قوه قضائیه و هیات تحقیق و فحص نسبت دهند، برای خیانت آشکار این باند چه پاسخی دارند؟شریعتمداری در ادامه برای اینکه به این مساله رنگ و بوی نظامی_ امنیتی بیشری ببخشد و از سوئی دیگر وانمود کند که بین قوه قضائیه و مقننه اختلافی بر سر این مساله وجود ندارد با اشاره به سخنرانی افشاگرانه پالیزدار در 14 اردیبهشت ماه گذشته، مسائلی را باشک و تردید و بر حسب حدس و گمان به این شکل مطرح می کند: سخنرانی به اصطلاح افشاگرانه پالیزدار در دانشگاه همدان اگرچه 14 اردیبهشت ماه بوده است و خبر آن در برخی محافل نیز وجود داشت ولی نکته درخور توجه و تامل برانگیز آن که اظهارات
وی علیه مسئولان نطام روز 16 خرداد یعنی یک روز بعد از مراسم درگذشت ایت الله خمینی با سرو صدا و هیاهوی بسیار روی سایت های خبری و رسانه های مکتوب،تصویری و شنیداری خارجی می رود و با استناد به آن، جنجال گسترده ای علیه تمامیت نظام جمهوری اسلامی برپا می شودو این فاصله نزدیک به یک ماهه که میان اظهارات پالیزدار و جنجال رسانه ها و حافل سیاسی خبری دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران دیده شده می شود، در حالی است که معمولا رسانه های بیگانه بلافاصله بعد از دریافت اینگونه اخبار و گزارش ها با انتشار آن فضا سازی خصمانه دست می زنند و جای این سوال هست که آیا فاصله زمانی و تاخیر مورد اشاره اتفاقی بوده است؟مدیر مسئول روزنامه کیهان در یاپان نوشته خود افشاگری اقتصادی اخیر توسط پالیزدار و چند تن دیگر رااقدامی برا ی سرگرم کردن جامعه به یک موضوع مخدوش خوانده است و می نویسد: با توجه به سرقت اسناد نظامی و جاسازی و پنهان کردن اسناد ربوده شده، این احتمال را قوت بیشتری پیدا می کند که به اصطلاح افشاگری گروه مزبور برای سرگرم کردن جامعه و مسئولان به یک موضوع پرسرو صدا صورت پذیرفته تا پوشش فضای خاکستری پدید آمده و از این به اصطلاح افشاگری، اسناد سرقت شده به کانون خاصی به یقیق غیرخودی ها و احتمالا بیرونی تحویل داده شود. و البته این احتمال اینکه برخی از اعضای این باند، افرادی فریب خورده و آلت دست کسان دیگری باشند نیز می تواند وجود داشته باشد که تشخیص آن بر عهده مسئولان ذیربط با ارائه دلیل و نه بر اساس حدس و گمان است و در هر حال، کمترین تسامح در پی گیری دقیق این ماجرا به یقیق خطایی بزرگ و غیر قابل بخشش خواهد بود.
مروری بر رویدادها، واکنش ها و حضور یک نماینده زن در ماجرا
تهدید سعید مرتضوی علیه روزنامه دولتی ایران و علی رضا زاکانی عضو هیات تحقیق و تفخص مجلس هفتم بر سر پرونده عباس پالیزدار، روز گذشته موجب شد تا روزنامه دولتی ایران هشدار دادستان تهران را جدی گرفته و از انتشار جوابیه زاکانی در تقابل با تهدید سه روز پیش مرتضوی خودداری کند. این مساله بلافاصله با واکنش زاکانی روبرو شد. وی دیروز با ارسال نامه ای به معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و با بیان اینکه کل مطالب ارائه شده از سوی دادستان تهران نسبت به اینجانب نادرست بوده است می نویسد:" پیرو انتشارنامه دادستان تهران درروزنامه ایران در روز دوشنبه که حاوی افترائات و اتهامات متعددی نسبت به این جانب بود، بنده نیز جوابیه ای را آماده نموده و وفق قانون برای روزنامه ایران ارسال نمودم لیکن مدیر مسئول روزنامه ایران اعلام کرده که با توجه به تهدید انجام پذیرفته از سوی دادستان تهران مبنی بر بستن روزنامه در صورت درج جوابیه، اقدام به انتشار جوابیه اینجانب نخواهد نمود."
در همین حال مهدی کوچک زاده دیگر نماینده مردم تهران و از نزدیکان به زاکانی و دیگر نمایندگان متهم مجلس هفتم نیز روز گذشته در جلسه علنی مجلس، نسبت به برخوردهای صورت گرفته علیه نمایندگان مجلس از سوی دادستان تهران و دیگر مراجع قضائی اعتراض و علی لاریجانی تذکر وی به آیت الله شاهرودی شد.
این نماینده مجلس برخوردهای قوه قضائیه با نمایندگان مجلس و اعضای هیات تحقیق و تفحص را تهدید و گروکشی علیه نمایندگان مجلس دانسته و خطاب به رئیس مجلس می گوید: سخنگوی قوه قضائیه گزارش تحقیق و تفحص را که مجلس هفتم تصویب کرده طنز خوانده و به مجلس توهین کرده است. وی در ادامه با اشاره به تهدید سعید متضوی علیه علی رضا زاکانی و دیگر اعضای هیات تحقیق و تفحص، می گوید: ماموران دادستان تهران به چه توجهی ساعت 12 شب وارد منزل شخصی یکی از نمایندگان زن مجلس می شوند.
این واکنش ها در حالی ادامه دارد که همزمان باجوئی از فاطمه آجر لو نماینده و عضو هیات تحقیق و تفحص مجلس هفتم هم از سوی ماموران دادستان تهران ادامه دارد.علت دستور دادستان تهران مبنی بر اقدامات قضائی با فاطمه آجر لو، ارتباط نزدیک وی با عباس پالیزدار و معرفی پالیزدار به عنوان نماینده هیات تحقیق و تفحص مجلس به سازمان بازرسی کشور عنوان شده است.
این نماینده زن مجلس در خصوص این اقدامات دادستان تهران و کل ماجرای دستگیری پالیزدار و تحقیق و تفحص از قوه قضائیه در یک کنفرانش خبری روز گذشته چنین توضیح داده است: طرح تحقیق و تفحص از قوه قضائیه با موافقت رئیس این قوه انجام شد و در آن قسمت های مالی و اداری قوه قضائیه تفحص شد و مشخص شد که هیچ اسناد امنیتی و طبقه بندی در این حوزه وجود ندارد و گزارش آن در مجلس قرائت که پس از انتشار این گزارش ها تهدید های فراوانی از سوی مفسدان اقتصادی و افراد منتسب به آنها متوجه ما شد تا جائی که طی نامه ای به نماینده گان اعلام شده بود که با تمامی نمایندگان عضو کمیته تحقیق و تفحص برخورد و مقابله خواهد شد.فاطمه آجر لو در بخش دیگر از اظهارات خود نسبت به رویدادهای اخیر بر سر پرونده پالیزدار و تحقیق و تفحص از قوه قضائیه می گوید: "از پالیزدار به عنوان شخصی که می تواند در تحقیق و تفحص به ما کمک کند با پیشنهاد همکاران دیگر او را دعوت به همکاری و وارد هیات کردیم که بعد از تهیه گزارش هیات تحقیق و تفحص از قوه قضائیه، او را این این هیات جدا کردم. به همین دلیل من نمی توانم تا ابد جوابگوی گفته ها و کارهای او باشم و این در حالی است که خود من هم از او به دادستانی تهران شکایت تسلیم کرده ام."

هیچ نظری موجود نیست: