دوشنبه، تیر ۲۸، ۱۳۸۹

اختلافات دولتی ها با شهردار از کانال ضرغامی کلید خورد



دوپینگ رسانه ای قالیباف و واکنش مسئولان گمنام
استارت دور جدید اختلافات قالیباف با احمدی نژاد را این بار روزنامه جام جم زد و سایت فردا هم پاسخ داد. به نقش ضرغامی در این میان توجه کند. او چندین ماه هاست به قالیباف اجازه یک گفتگوی زنده را نمی دهد و بوسیله مسئولان گمنام! اعلام کرده که فعالیت های شهرداری تهران برای مردم جذابیتی ندارد و اجازه پخش فعالیت های قالیباف از رسانه ملی را نمی دهد. گزارشی از خود در همین مورد در روز آنلاین را اینجا بخوانید
دور جدید اختلافات بین شهردار تهران و دولت مستقر احمدی نژاد، این بار با اقدام زیر مجموعه کاری عزت الله ضرغامی در دفاع از احمدی نژاد، اختلافات پنج ساله بین دو اصولگرای رقیب را وارد فاز جدیدی کرد. اختلاف بین قالیباف و احمدی نژاد که به دنبال جنجال سال گذشته بر سر طرح متروی تهران کم کم به مساله حاشیه ای اختلافات بین جناح های اصولگرا تبدیل شده بود، روز گذشته با انتشار گزارش روزنامه جام جم در باره فعالیت های شهردار تهران در صفحه اصلی، با پاسخ متقابل سایت نزدیک به قالیباف همراه شد. جام جم" فعالیت ها و برنامه های" شهردار تهران را فعالیت های تبلیغاتی قالیباف برای پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری دانسته است.

جام جم: فعالیت های قالیباف جذابیتی ندارد
پس از آنکه هفته گذشته سایت فردا، از سایت های هوادار شهردار تهران مطلبی تحت عنوان "ضرغامی رکورد حضور در سیما را شکست"، در انتقاد از عملکرد صدا و سیما و بی توجهی به فعالیت های شهرداری تهران منتشر کرد، دیروز روزنامه جام جم، ارگان رسمی صدا و سیمای جمهوری اسلامی با انتشار گزارشی در مورد شهردار تهران، به مطلب سایت فردا پاسخ داد.
روزنامه جام جم در دفاع از عملکرد رسانه تحت نظر سردار ضرغامی نوشت: "محمدباقر قاليباف، شهردار تهران از جمله سياستمداراني است كه به گفته منابع نزديك به شهرداری، حجم فعاليت‌های سياسی و تبليغاتی اش در هفته‌های اخير به شدت افزايش يافته است".
این روزنامه هوادار دولت در ادامه با اشاره به اینکه قالیباف پنج سال پیش نیز در دور اول انتخابات از رقبایش شکست خود، از سازماندهی جدید ستادهای تبلیغاتی قالیباف خبر داده و نوشته: "به گفته منابع نزديك به شهردار تهران، ستادهای تبليغاتی وی از مدت‌ها قبل دوباره سازماندهی شده و برنامه‌های هدفمند او برای تبليغات گسترده نيز از چند روز قبل رسما آغاز شده است."
گزارش جام جم سپس با اذعان به اینکه صدا و سیما از مدت ها قبل از پخش فعالیت های شهردار تهران به دلیل "تبلیغی بودن اقدامات شخص قالیباف و عدم جذابیت برنامه های وی برای مخاطبین تلویزیون ملی" خودداری کرده، به نقل از یک منبع مطلع در صدا و سیما افزوده: "قاليباف از مدت‌ها قبل از صدا و سيما درخواست كرده تا به جز شبكه تهران، برنامه‌های خبری و كاری شهردار تهران از شبكه‌های سراسری صدا و سيما نيز پخش شود، اما اين درخواست با مخالفت مديران رسانه ملی مواجه شده و آنها با اين استدلال كه اطلاع‌رسانی در مورد برنامه‌های شهرداری تهران تنها برای مردم پايتخت ضرورت دارد و برای بينندگان تلويزيون در شهرهای ديگر كشور[جز در موارد خاص] جذابيتی ندارد، ‌بر پخش اخبار قاليباف تنها در شبكه تهران تاكيد مجدد كردند".

تحرکات انتخاباتی زود هنگام
حامیان احمدی نژاد در مجموعه صدا و سیمای جمهوری اسلامی، در حالی از طریق روزنامه جام جم اقدامات شهردار تهران را تحرکات تبلیغاتی برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری خوانده و از عدم توجه رسانه ملی به پخش فعالیت های وی از ماه ها پیش خبر داده که از یک سو برخی از هواداران احمدی نژاد از برخی از اقدامات و سخنرانی های اسفندیار رحیم مشایی، انتقاد کرده و چنین اقداماتی را اعلام آمادگی مشایی برای نامزد شدن در انتخابات دور بعدی ریاست جمهوری دانسته اند و از سوی دیگر برخی از اصولگرایان هوادار قالیباف با انتقاد از عملکرد ضرغامی و با بیان اینکه خود خود او تاکنون رکورد حضور در رسانه ملی را شکسته، مقابل اسم ضرغامی علامت سئوال گذاشته اند.
به دنبال اختلافات سال گذشته قالیباف با احمدی نژاد بر سر طرح متروی تهران، رسانه های هوادار احمدی نژاد و صدا و سیما نه تنها پوشش خبری فعالیت های شهرداری تهران را از برنامه های خبری تلویزیون حذف کردند، بلکه وقتی قالیباف اعلام کرد می خواهد از طریق تلویزیون با مردم صحبت کند، به وی فرصت یک گفتگوی زنده تلویزیونی را ندادند.
اینک با مقاله جام جم، اختلافات دو رقیب اصولگرا بعد از یک وقفه چند ماهه دوباره و این بار به دلیل عمکرد ضرغامی از سر گرفته شده است.

دوپینگ رسانه ای از دید رقیب
جام جم در بخش دیگری از گزارش خود با استناد به گزارش روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز، فعالیت های قالیباف را بیش از حد معمول تبلیغات و تخریب گسترده احمدی نژاد ـ که در همین گزارش ادعا شده رقیب احتمالی قالیباف در انتخابات دوربعدی خواهد بود ـ و صدا و سیما دانسته و نوشته هم اکنون قالیباف برای پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری به روشی که احمدی نژاد پنج سال پیش برای پیروزی در انتخابات در پیش گرفت، متوسل شده است.
جام حم به نقل از فایننشیال نوشته است: "شهردار مغرور تهران برای تميز كردن خيابان‌هاي پايتخت ايران و ايجاد پارك‌هاي جديد تلاش می كند. او يك اصولگرای عملگرا و از رقبای برجسته محمود احمدی نژاد، رئيس‌جمهور ايران است كه سعی در تقويت شهرت خود دارد."
به نوشته جام جام، فایننشیال، مواضع سیاسی قالیباف در خصوص حوادث پس از انتخابات را «ابهام آلود» دانسته و نوشته: "مواضع مبهم قاليباف در بحران پس از انتخابات با هدف جلب حمايت بخشی از اصلاح‌طلبان از او در انتخابات دوره بعد رياست‌جمهوری صورت گرفته است. انتخاباتی كه هنوز 3 سال تا فرارسيدن آن زمان باقی است. "
این روزنامه حامی دولت در حالی که اقدامات قالیباف در اداره امور شهر تهران را زیر سئوال برده، در پایان فعالیت های وی را "دو پینگ رسانه" خوانده و نوشته: "استفاده از «دوپينگ رسانه‌ای» در شرايط حاضر و حذف و تخريب رقبای احتمالی برای آينده، تخريب رسانه‌هاي ناهمسو با هدف تمكين در برابر خواسته‌هاي آنان از جمله سياست‌هایی است كه در اين مدت در شهرداری تهران به كار گرفته شده و احتمال می رود معادلات سياسی را برای رئيس‌جمهور شدن دوباره شهردار پايتخت دشوارتر كند."

پاسخ به بدعت ناصواب رسانه ای
ادعاهای دیروز روزنامه جام جم اما بلافاصله با واکنش سایت اصولگرای فردا، نزدیک به قالیباف همراه شد. این سایت با انتشار مطلبی تخت عنوان "آقای ضرغامی! خدمت به مردم حتما باید با منت باشد؟" نوشته است: "با توجه به استدلال منابع مطلع سازمان صداوسیما در خصوص عدم پخش دستاوردهای مجموعه شهرداری تهران در شبکه‌های سراسری، انتقاد از شهرداری تهران در صفحه اول یک روزنامه دولتی با تیراژ سراسری چه توجیهی خواهد داشت؟ چگونه است که به اعتقاد مسئولان «گمنام» سازمان، پخش نتایج کارآمدی یکی از مدیران جمهوری اسلامی و دستاوردهای شیرین تلاش شبانه روزی مجموعه تحت مدیریتش برای مردم سراسر کشور جذابیتی ندارد -که بدون شک دارای جذابیت است و کام مردم را شیرین می‌کند- اما انتقاد از عملکرد شهرداری تهران و نگرانی از نتایج آن برای سراسر کشور تجویز می‌شود؟"
سایت فردا در ادامه با مقایسه عملکرد احمدی نژاد و قالیباف در پیشبرد برنامه و اهداف شان در خدمات کشوری، آورده است: "این چه استدلالی است که از پیشرفت های شهر تهران تنها مردم شهر تهران باید آگاه شوند و سایر مردم کشور از وضعیت پایتخت خود بی‌اطلاع بمانند؟ چگونه است که حتی وعده و وعیدهای رئیس دولت در سفرهای استانی در دورافتاده‌ترین نقاط کشور - که به گواه آمار و ارقام بسیاری از آن‌ها هرگز محقق نگردیده است- باید در بهترین زمان پخش از شبکه سراسری برای کل مردم ایران پخش شود، اما افتتاح ده‌ها و صدها پروژه بزرگ عمرانی برای پایتخت کشور که متعلق به تمام ایرانیان و محل تردد و رفع نیازهای مردم سراسر کشور است، باید از دید مردم پنهان بماند؟"
همین سایت اقدام روزنامه جام جام و عزت الله ضرغامی را رسمی "ناجوانمردانه" خوانده و تصریح کرده: "این چه رسم ناجوانمردانه‌ای است که هرکه کمر خدمت به مردم ببیند و برای رفاه حال مردم کشورش بکوشد را با انگ و تهمت‌هایی چون کار برای خود و یا ریاست‌جمهوری آینده پاسخ می‌گوییم؟ آیا تهمت سوء استفاده شهردار تهران از شهرداری برای رسیدن به ریاست‌جمهوری تهمت به تمام شهرداران سابق تهران بخصوص شخص رئیس‌جمهور فعلی که از همین به مسند ریاست‌جمهوری رسیده نیست؟ و آیا این تهمت زشت و اتهام نابخشودنی نسبت به مدیران جمهوری اسلامی را نمی‌توان به آقای ضرغامی و سازمان صداوسیما نیز انطباق داد؟"
این سایت حامی شهردار تهران در پایان واکنش انتقادی خود به ادعاهای ارگان رسمی ضرغامی، پرسیده: "حال این سئوال از آقای ضرغامی و مجموعه سازمان صدا و سیما باقی است که آیا همه خدمات مدیران جمهوری اسلامی باید با منت به مردم اتفاق بیفتد؟ آیا اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و خدمات مجموعه‌های مختلف در جمهوری اسلامی که از وظایف اصلی و البته مغفول صداوسیما است باید با نیت‌خوانی و انگ چسباندن تخطئه شود؟"

هیچ نظری موجود نیست: