پنجشنبه، مرداد ۱۸، ۱۳۸۶

امیدی هست حتی اگر ...

خواهرعدنان حسن پور چند ساعت بعد از انتشار خبر لغو حکم اعدام عدنان حسن پور و هیوا بوتیمار در یکی از سایت های کردی_ فارسی، در تماسی تلفنی با دفتر سایت روژهه لات ضمن تکذیب این خبر اعلام می کند که پرونده برادرش به همراه پرونده هیوابویتمار به دیوان عالی کشور ارجاع داده شده است.
دیروز ساعت شش صبح خبر لغو حکم اعدام این دو روزنامه نگار را در یکی از سایت های کردی فارسی خواندم. در خبر آمده بود که بنا به خبری که به ما رسیده، حکم اعدام عدنان حسن پور و هیوا بوتیمار در دادگاه تجدید نظر لغو و تبدیل به حپس ابد شده است. در هیمن راستا تلاش های زیادی به عمل می آید تا با منابعی مرتبط تماس حاصل شود و جزئیات ماجرا و صحت درستی خبر روشن شود.
این منابع مرتبط خبر را تکذیب نکرده و در همان حال نیز حاضر به انجام مصاحبه رسمی با هیچ یک از سایت های سیاسی نمی شوند. اما اشاره می کنند که به لغو حکم اعدام این دو روزنامه نگار خوشبین هستند و اضافه می کنند که از چندین کانال قانونی در داخل کشور تلاش ها ادامه دارد. و همه اینها درحالی است که صالح نیک بخت وکیل مدافع این دو روزنامه نگار بعد از مصاحبه های جنجالی خود، بعد از صدرو حکم اعدام این دو روزنامه نگار سکوت کامل اختیار کرده و حتی در مورد همین خبر هم هیچ صحبتی نکرده است.
اگر چه خبر لغو حکم اعدام عدنان حسن پور و هیوا بوتیمار چند ساعت بیشتر طول نکشید که توسط خواهر عدنان حسن پور تکذیب شد. اما هنوز امید زیادی هست. و بیشتر دوستان و آشنایان در سنندج و مریوان به لغو حکم اعدام این دو روزنامه نگار خوشبین هستند.
و اما یک نکته؛ هنوز مشخص نیست که چه کسی خبر لغو اعدام این دو نفر را به سایت سیاسی روژهه لات داده است و در این میان به اسم کسی اشاره نشده است. به همین دلیل اینجا با یک سوال روبرو می شویم که آیا اعلام این خبر بدون آنکه به تائید شخصی مرتبط یا منبعی قانونی برسد، خود اقدامی نیست در جهت آرام کردن جو بوجود آمده در اثر اعتراضات گسترده داخلی و جهانی؟
با این همه اما باز هم من امیدوارم حتی اگر بخواهند با چنین شایعاتی سر کسی کلاه بگذارند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

be omide azadi hiwa va adnan
freejournalism.blogfa.com