یکشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۸۸

تبلیغات وسیع برای تخریب زهرا رهنورد



احمدی نژاد باید عذرخواهی کند
گزارش که 17 خرداد برای روزآنلاین نوشته بودم

زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی دیروز به ادعای محمود احمدی نژاد مبنی بر غیرمعتبر بودن مدارک تحصیلی و ریاستش در دانشگاه، پاسخ داد و از وی خواست به خاطر توهین و بی حرمتی که در مناظره هفته گذشته به او کرده، عذرخواهی کند "در غیر این صورت همراه با وکیلش برای پیگیری به دادگاه مراجعه"خواهد کرد. همزمان با این واکنش، برخی رسانه ها از انتشار تصاویر خصوصی وی در سطح تهران خبر داده اند. گفته می شود این تصاویر توسط وابستگان ستادهای تبلیغاتی محمود احمدی نژاد منتشر شده و سه تن از این افراد هم توسط ماموران امنیتی دستگیر شده اند.
محمود احمدی نژاد هفته گذشته در جریان مناظره با میرحسین موسوی، پرونده ای را که تصویر زهرا رهنورد روی آن دیده می شد در برابر دوربین گرفت و مدعی شد که آن پرونده مربوط به اخذ مدارک تحصیلی غیرقانونی توسط وی و فاقد وجاهت بودن ریاست رهنورد بر دانشگاه است.
به دنبال طرح این ادعا، زهرا رهنورد دیروز و چند روز بعد از ادعای احمدی نژاد با شرکت در یک کنفرانس خبری، ضمن تشریح نحوه تحصیل خود و گرفتن مدارک عالی از ابتدا تا درجه پرفسوری و ریاست در دانشگاه، اعلام کرد "چنانچه محمود احمدی نژاد به خاطر این توهین ها و بی حرمتی ها از وی و همسرش، مردم ایران و مجددا از شخص خودش عذرخواهی نکند از طریق دادگاه قضیه را پیگیری" خواهد کرد .
به گزارش قلم نیوز، زهرا رهنورد در این جلسه با اشاره به مناظره تلویزیونی موسوی و احمدی نژاد، به خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: "آیا حرمت یک زن ایرانی در مقابل شوهرش و در مقابل 70 میلیون هموطن حفظ شد؟ آیا رییس جمهور به سوگند خود پایبند بود؟من نمونه یک زن ایرانی هستم. آنهایی که برای من پرونده ساخته‌اند، برای زن ایرانی پرونده سازی کرده‌اند و می‌خواهند بگویند زن ایرانی نباید دو رشته همزمان خوانده باشد و هنرمند بودن، سیاستمدار بودن و روشنفکر بودن زن ایرانی جرم است! این آقا با این پرونده سازی نشان داد که داشتن تمامی این ویژگی‌ها مثبت از نظر او غلط است و زن ایرانی غلط می‌کند که بخواهد با سواد باشد و تنها پروفسور زن رشته هنر در ایران باشد."
همسر موسوی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به اینکه احمدی نژاد با چه انگیزه ای در مناظره با همسرش پای وی را به میان کشانده است و در این خصوص چه اقدامی انجام خواهد داد، افزود: "اولین چیزی که می‌توان مطرح کرد این است که او فکر کرد می‌تواند با این حربه رقیب خود را از میدان به در کند، دوم اینکه فکر کرد می‌تواند یک شوهر ترک را از این طریق غیرتی و عصبانی کند و سومین دلیل آن به نظر من این بود که دوست نداشت زنان پیشرفت کنند و به دنبال پروفسور شدن بروند. البته چیز‌های دیگر هم است که من نمی‌توانم آنها را بگویم.من وکیل گرفتم و سه مورد را به وکیل خود یادآور شدم که اگر جناب رییس جمهور تا 24 ساعت این سه مورد را انجام دهد مشکلی نیست ولی اگر انجام ندهد من شکایت خود را پیگیری می‌کنم؛ اول اینکه از مردم ایران عذرخواهی کند که به آنها دروغ گفته است، دوم اینکه از من و موسوی به خاطر تعرض به حریم زوجیت‌مان عذرخواهی کند و سوم از من عذرخواهی کند به دلیل اینکه به من توهین کرد و تهمت زد".
گفتنی است که وزارت علوم نیز با انتشار بیانیه ای در تائید ادعاهای محمود احمدی نژاد علیه زهرا رهنورد، اعتبار قانونی مدارک تحصیلی همسر موسوی را زیر سوال برده؛ آن هم در حالی که تحصیل در دانشگاه آزاد ارتباطی با وزارت علوم ندارد و زهرا رهنورد تحصیلات خود را در دانشگاه آزاد به پایان رسانده است. در مقابل بیانیه وزارت علوم ، دانشگاه آزاد نیز در اقدامی مشابه با صدور اطلاعیه ای علاوه بر رد ادعاهای رئیس جمهور و وزارت علوم، با ارائه اسناد و مدارک تحصیلات زهرا رهنورد، ریاست وی در دانشگاه را قانونی و بدون نقض اعلام کرده است.
در همین حال و ساعتی بعد از انتشار گفتگوی رهنورد با خبرنگاران، برخی از منابع خبرهای دیگری را در مورد انتشار تصاویر خصوصی همسر موسوی و دستگیری سه تن از عوامل پخش این تصاویر منتشر کردند. به گزارش شهاب نیوز، "منابع غیر رسمی از بازداشت سه نفراز عوامل انتشار و توزیع تصاویر خصوصی و بی‌حجاب دکتر زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی خبر داده اند".
در این گزارش آمده است: "گفته می‌شود این افراد که با تلاش ماموران یک نهاد امنیتی بازداشت شده‌اند از حامیان محمود احمدی‌نژاد و از مبلغان دوآتشه وی هستند. مهدی ن 29 ساله، عباس س 30 ساله و ابوالفضل ی26 ساله اسامی این افراد اعلام شده است. هنوز مشخص نیست که این افراد آیا ارتباط ارگانیکی با ستاد انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد داشته‌اند یا فقط ادعا می‌کنند که حامی رئیس دولت نهم هستند. بر اساس اطلاعات تایید نشده، در میان افراد بازداشت شده فعلاً هیچ چهره مشهور یا شناخته‌شده‌ای وجود ندارد، هر چند که سئوال اصلی این است که این افراد تصاویر مزبور را از کجا آورده‌اند و آمران بالادستی آن‌ها که هزینه و امکان چاپ و توزیع گسترده این تصاویر را فراهم کرده‌اند، چه کسانی هستند؟"

در این گزارش همچنین توضیحاتی در خصوص دخالت احتمالی برخی از رسانه های حامی دولت و پروین احمدی نژاد خواهر رئیس جمهور در این ماجرا داده شده و آمده است: "در این میان؛ نکته جالب و تامل‌برانگیز این است که رسانه‌های حامی آقای احمدی‌نژاد از جمله خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایرنا، سایت رجانیوز و روزنامه وطن امروز هفته گذشته پیش از توزیع این تصاویر؛ از انتشار آن خبر داده و ادعا کرده بودند که این اقدام قرار است از سوی اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و با هدف «مظلوم نمایی» صورت بگیرد.این تاکتیک انتخاباتی طی 48 ساعت گذشته و با انتشار اخبار جسته و گریخته از بازداشت این افراد شدت بیشتری گرفته است. تا آن جا که پروين احمدي‌نژاد خواهر محمود احمدی‌نژادامشب [شنبه شب]در همايش بانوان اصولگراي حامي احمدي‌نژاد كه در سالن اجتماعات موسسه اما‌م ‌خميني برگزار شد، گفت: در تهران پايگاه چاپ و توزيع عكس‌هاي خانوادگي يكي از كانديداها متلاشي شد و چند جوان دستگير شدند و اعتراف كردند كه شخصي از درون ستاد يكي از كانديداها، با نام «س-ح» به آنها دستور اين كار را داده است ."
پایگاه خبری تحلیلی شهاب نیوز در پایان می نویسد: "پروین احمدی نژاد در ادامه گفت آنها قصد داشتند كه اين كار را با نام رئيس جمهور ايران انجام دهند، مردم بايد توجه داشته باشند كه چه‌كساني هستند كه به آلبوم‌هاي خانوادگي دسترسي دارند. با آنکه خواهر آقای احمدی‌نژاد به صراحت از وابستگی این افراد به میرحسین موسوی نام نبرده است؛ اما اشاره وی به «س ح»که به احتمال بسیار زیاد مخفف کلمه «سعید حجاریان» است نشان می‌دهد که حامیان دولت نهم در این زمینه هم الگوی فرافکنی، نشر اخبار نادرست و گرفتن دست پیش را دنبال می‌کنند.در پی توزیع تصاویر خصوصی زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی، وزارت ارشاد و همچنین ستاد انتخابات کشور به شدت این امر را تقبیح کرده و به عاملان این اقدام به شدت هشدار داده بودند."زهرا رهنورد اولین زن ایرانی ست که همراه با همسرش که کاندیدای ریاست جمهوری و رقیب احمدنژاد است، وارد فعالیت های تبلیغاتی انتخاباتی شده و فعالیت وی تاکنون با حواشی و واکنش ها متفاوتی در فضای سیاسی و انتخاباتی کشور همراه بوده است. وی بعد از اولین سخنرانی خود که در آن خواستار جمع آوری گشت های ارشاد،آزادی زندانیان سیاسی، رفع تبعیض علیه زنان و آزادی فعالیت های مدنی شد، مورد خشم رسانه ها حامی احمدی نژاد قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: