پنجشنبه، اردیبهشت ۱۹، ۱۳۸۷

به وعده هاي پوچ پايان دهيد

معلمين معترض زنجاني خطاب به مسئولين
در آخرين روز هفته معلم، بازهم صداي اعتراض هزاران معلم در شهرهاي مختلف کشور از جمله در استان زنجان شنيده شد. بسياري از اين معلمين معترض انتظار داشتند طبق وعده هاي مسئولان، به ويژه وزير جديد آموزش و پرورش، در طول هفته گذشته و به مناسبت روز معلم و احترام به اين روز گرامي به حداقل خواسته ها و مطالبات معوقه خود دست يابند.
امااين بار هم نه تنها خبري از پرداخت مطالبات معوقه و ساير خواسته هاي معلمان نشد، بلکه در طول هفته گذشته هيچ يک از مقامات مسئول آموزش و پرورش حاضر به پاسخگوئي در مورد مشکلات و نارسائي هاي موجود به معلمان ناراضي، نشدند.
طبق گزارشات مربوطه ، روز گذشته که آخرين روز هفته معلم بود، صدها تن از فرهنگيان استان زنجان به نشانه اعتراض به وضعيت معيشتي خود و بي تفاوتي مسئولان استاني و کشوري نسبت به وضع موجود، با امضاي طوماري خطاب به مسئولان اعلام داشتند: نه تنها حقوق و مزاياي سال جديد، بلکه هنوز مطالبات سال هاي قبل خود را هم دريافت نکرده ايم. مطالبات ما در طول سال گذشته از جمله اضافه کاري ها، پاداش مناطق محروم، مرخصي استفاده نشده، معوقه حق جذب فوق ليسانس ها و موارد ديگري را هم هنوز دريافت نکرده ايم. معلمان معترض شهرهاي مختلف استان زنجان که سال گذشته با شرکت در تجمعات مسالمت آميزصنفي به همراه معلمان ساير شهرهاي ديگر کشور، از مسئولان استاني وعده رسيدگي به تمامي مطالبات و امورات خود در سال جديد را گرفته بودند، در بخش ديگري از طومار اعتراضي خود نوشته اند: ما بارها نسبت به مطالبات قانوني و مشروع خود از راه هاي قانوني صداي اعتراض مسالمت جويانه خود را به گوش تمامي مسئولان رسانيده ايم، اما باز هم با گذشت ماه ها و در مواردي چند سال، علي رغم وعده هاي مکرر وزير آموزش و پرورش به ويژه وعده هايي که طبق آن قرار بود امسال در هفته معلم تمام مطالبات ما را پرداخت کنند، هنوز هيچ اقدام لازمي براي پرداخت مطالبات معوقه و ساير مشکلات معلمان از سوي مسئولان جديد آموزش و پرورش انجام نگرفته است.
معلمين معترض استان زنجان در اين طومار همچنين تاکيد کرده اند که "با عوض شدن وزير آموزش و پرورش، به منظور پيگيري مطالبات و خواسته هاي خود بارها تني چند از همکارانشان به عنوان نماينده با مسئولان آموزش و پروش استان ملاقات داشته و حتي به استانداري نيز مراجعه کرده اند اما حتي يک بار هم جواب اميدوار کننده اي از مسئولان استاني دريافت نکرده اند".معلمين مزبورکه بر اساس اين طومار از مسئولان کشور و آموزش و پرورش چيزي غير از وعده هاي پوچ و توخالي نشنيده اند ، خطاب به آنها گفته اند: به وعده هاي پوچ پايان دهيد.
معلمين زنجاني در پايان طومار اعتراضي خود با بيان اينکه تا رسيدن به همه خواسته ها و مطالبات خود از "هر طريق قانوني" به اعتراضاتشان ادامه مي دهند، آورده اند: مسئوليت هرگونه تبعات ناخوشايند اين بي توجهي ها بر عهده مسئولاني خواهد بود که تاکنون به زعم خويش ما را با شعارهاي گوناگون و وعده هاي پوچ مشغول داشته اند و منتظرند که پايان سال تحصيلي فرا رسد و معلمان متفرق گردند و حق مسلم قانوني و شرعي آنان را مشمول زمان کنند.
به دليل گسترش اعتراضات صنفي معلمان و افزايش انتقادات جامعه فرهنگي نسبت به عملکرد ضعيف آموزش و پرورش در سال گذشته، به ويژه در خصوص عدم رسيدگي لازم به وضعيت معيشتي معلمان که عامل اصلي گسترش اعتراضات معلمان در سه سال گذشته بوده است، امسال در بسياري از شهرهاي کشور که سال گذشته صحنه اعتراضات معلمين بودند، نهادها و محافل امنيتي و اطلاعاتي با همکاري حراست هاي آموزش و پرورش اجازه برگزاري مراسم روز معلم و هيچ گونه تجمع ديگري را ندادند.
به همين علت مراسم روز معلم امسال برخلاف سال هاي گذشته در تعداد معدودي از شهرهاي کوچک درحالي برگزار شد که محل برگزاري مراسم در محاصره نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي بود.
همچنين برخي از گزارش ها در هفته گذشته حاکي از آن بود که در شهرهاي بزرگي چون بخش هائي از تهران، اصفهان، کرمانشاه ، اردبيل و تبريز از چند روز قبل از فرارسيدن روز معلم، نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي با برقراري تدابير شديد امنيتي تمام تلاش خود را بکار بستند تا مانع از برگزاري مراسم روز معلم از سوي معلمين شوند.

هیچ نظری موجود نیست: